هنرمند فرانسوی روی خرابه‌های اوکراین نقاشی می‌کند

یک هنرمند گرافیتی‌کار مشهور فرانسوی به اوکراین سفر کرده تا با نقاشی کردن دیوارهای شهر، تصاویری از صلح و شادی ایجاد کند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، «C۲۱۵» هنرمند برجسته هنر خیابانی اهل فرانسه به اوکراین سفر کرده تا با نقاشی بر روی دیوارهای شهر، تصاویری از صلح و بی‌گناهی را در دوران خشونت‌بار جنگ به نمایش بگذارد.

این هنرمند ۴۸ ساله در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: «این نشانه‌ای از حمایت است...اگر این کار بتواند لبخند کوچکی یا کمی انسان‌دوستی به وجود بیاورد، آنگاه خرسند می‌شوم.»

پس از حمله روسیه به اوکراین، این هنرمند، نقاشی دیواری بزرگی از تصویر دختری با رنگ‌های پرچم اوکراین بر روی آپارتمانی در پاریس خلق کرد.

این هنرمند پس از ملاقات با عده‌ای از اوکراینی‌ها و جست و جو درباره روشی برای کمک به این مردم، با وجود خطرات چاره‌ای جز این نداشت که شخصا به اوکراین سفر کند.

این هنرمند معتقد است خودش تصمیم نگرفته که به «کی‌یف» سفر کند بلکه نقاشی‌هایش این تصمیم را گرفتند.

این نقاشی که یک دختر کوچک با سربندی از گل را به تصویر می‌کشد در نزدیکی یک ایستگاه مترو و یک فروشگاه مواد غذایی که بر اثر حمله هوایی روسیه به شدت آسیب دیده‌اند قرار دارد.

این هنرمند معتقد است اگر قرار باشد هنر خیابانی درباره جنگ خلق کنیم باید این آثار در مکانی که جنگ در حال وقوع است خلق شوند و ویرانی و وضعیت کشور جنگ‌دیده باید به نمایش گذاشته شود.

logo-samandehi