نقاشی معروف کاخ سفید حراج می‌شود

«عبور ژنرال واشنگتن از رود دلاویر» اثر «امانوئل لوتز» نقاش آلمانی ـ آمریکایی در حراجی آثار هنری کریستیز به فروش گذاشته می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا تابلوی معروف «عبور ژنرال واشنگتن از رود دلاویر» که از دهه ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۴ در کاخ سفید آویخته شده بود، ماه آینده به حراج گذاشته می‌شود و تخمین زده می‌شود حدود ۲۰ میلیون دلار فروخته شود.

این نقاشی رنگ روغن یکی از سه نسخه‌ای است که توسط «امانوئل لوتز» در سال ۱۸۵۱ کشیده شده و تصویرگر مردی است که قرار بود اولین رئیس جمهور آمریکا باشد و در حال هدایت نیروهای نظامی در یک لحظه کلیدی از انقلاب آمریکاست.

تنها دو نسخه از این نقاشی موجود است و به گفته «پیج کستن‌مان» متخصص هنر آمریکا در حراجی کریستیز نیویورک، اولین نسخه آن در جریان حمله هوایی جنگ جهانی دوم در آلمان نابود شد و دومین نسخه آن در موزه هنر متروپولیتن و نگهداری می‌شود و سومین نسخه هم همین نقاشی است که حدود ۳۵ سال بر دیوار کاخ سفید و عمدتا اتاق پذیرایی «وست وینگ» آویزان بوده و حالا قرار است به فروش برسد.

ابعاد نسخه نگهداری‌شده در موزه متروپولیت ۳.۷۸ متر در ۶.۴۸ متر است و نسخه‌ای که قرار است به فروش برسد ابعاد کوچتری حدود ۰.۹ متر در ۱.۸۳ متر دارد.

«امانوئل لوتز» یک مهاجر آمریکایی آلمانی الاصل و همچنین یکی از مخالفان سرسخت بردگی بود در نقاشی «عبور ژنرال واشنگتن از رود دلاویر» عمداً چهره‌های مختلفی را به تصویر کشیده که نماینده مردمان مختلف در آمریکاست. او در این نقاشی یک سرباز سیاه‌پوست، یک سرباز دیگر با کلاهی از اسکاتلندی و سربازانی دیگر با پوشش‌هایی نشانگر ساکنان غرب و بومیان آمریکا آورده است.

logo-samandehi