گفتگوی زنده در clubhouse گالری آنلاین

نقش هنر در بحران های زیست محیطی

بررسی میزان و چگونگی نقش هنرمندان و تاثیرگذاری آنها بر افزایش آگاهی عموم جامعه در بحران های زیست محیطی، موضوع گفتگوی روز پنج شنبه هشتم اردیبهشت ماه 1401 ساعت 9 شب در clubhouse گالری آنلاین خواهد بود که با حضور هنرمند و منتقد هنری علی فرامرزی و علاقه مندان و هنرمندان گرامی برگزار میشود.

به گزارش گالری آنلاین، تا چند سال گذشته بحران های محیط زیستی بیش از اینکه به شکل ملموسی وارد زندگی مان شود جنبه اخطار داشته است. اما چندی است که عواقب فعالیت های بشری منجر به بحران هایی همچون کم آبی، اختلال فعالیت کشاورزان و دیگر مسائل زیست محیطی جدی شده است. امروزه این موضوع تا جایی پیش رفته که ادامه زندگی برای انسان و موجودات دیگر در برخی مناطق غیرممکن شده است.

اگر تا چند صباح قبل فقط چند شهر در کشور با بحران گرد و غبار درگیر بودند و یا در فصل های خاصی با آلودگی هوا دست به گریبان بودیم، اکنون چهار گوشه کشور گرفتار این فاجعه شده اند و حتی مجالی برای گریز به مناطقی با هوای پاک برایمان نمانده است.

اینجا این سوال مطرح میشود که آیا اکنون برای بهبود و اصلاح شرایط فرصتی باقی مانده است؟ و یا در باتلاقی از بحران زیست محیطی غرق شده ایم که نجات از آن غیر ممکن است؟

در کنار فعالان محیط زیستی که سالها با اخطار ها و فعالیت های متعدد سعی در افزایش آگاهی عمومی داشته اند، هنرمندانی نیز تلاش کرده اند تا به زبان هنر و تصویر این عواقب زیست محیطی را برای عموم جامعه به شکل قابل لمس و تجسم پذیری بیان کنند.
از جمله ی این هنرمندان میتوان به علی فرامرزی به عنوان هنرمند دغدغه مندی اشاره کرد که در دوره های مختلف کاری خود از آگاه سازی عمومی در خصوص عواقب فعالیت های بشری و بهم ریزی اکوسیستم طبیعت غافل نشده است.
به ویژه در سه مجموعه کاری این هنرمند میتوان تاکید مستقیم وی بر موضوع غبار و ریزگرد های مربوط به مناطق حاره و کویری را مشاهده کرد. مجموعه های کویر، هجوم و شهر علی فرامرزی به خوبی حال و هوای این روزها را پیش بینی و روایت کرده بوده است.


از مجموعه کویر علی فرامزی

از مجموعه هجوم علی فرامزی

از مجموعه شهر علی فرامرزی

در گفتگوی آنلاین پیش رو همراه با علی فرامرزی و علاقه مندان دیگر به بررسی میزان و چگونگی نقش هنرمندان و تاثیرگذاری آنها بر افزایش آگاهی عموم جامعه در بحران های زیست محیطی خواهیم پرداخت.

علاقه مندان به شرکت در این گفتگو روی لینک زیر کلیک نمایند.

https://www.clubhouse.com/club/gallery-online

logo-samandehi