مجموعه دار فلوریدایی به فروش آثار تقلبی متهم شد

ماموران فدرال یک مجموعه دار آثار هنری را به پولشویی و فروش آثار جعلی هانری ماتیس، بنویس، اندی وارهول، روی لیختنشتاین و سایر هنرمندان به ارزش میلیون ها دلار متهم کردند.

به گزارش گالری آنلاین، Daniel Elie Bouaziz از طریق گالریهای خود Danieli Fine Art و Galerie Danieli نسخه هایی از آثار هنری را میفروخت که مهرهای جعلی تایید اصالت داشتند.

شکایتی که در 25 می در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی فلوریدا ارائه شد، ادعا کرد که وی همچنین آثار جعلی کیت هرینگ و غیره را فروخته است.

در چندین مورد، به نظر میرسد که او آثاری را با مبالغ نسبتاً کم خریداری کرده و سپس آنها را به مبالغ بسیار بالاتری فروخته است.

گرانترین اثر در این پرونده، تابلوی نقاشی بینامی بود که ظاهراً توسط باسکیا طراحی شده بود و گمان میرود Bouaziz آن را در وبسایت LiveAuctioneers به قیمت 495 دلار خریده است. بر اساس این شکایت، او سپس آن را به مبلغ 12 میلیون دلار به یک مامور مخفی FBI فروخت.

زمانی که مامور از Bouaziz، یک شهروند فرانسوی که در الجزایر به دنیا آمده است، درباره اصالت تابلو پرسید، فروشنده گفت: "پروانانس پدر باسکیا است، بنابراین واقعاً صحبتی در مورد آن وجود ندارد." مامور پلیس ادعا میکند که با یکی از اعضای سابق کمیته احراز هویت که اکنون از بین رفته است، تماس گرفته است، که نامش در شکایت ذکر نشده است، و این کارشناس گفته است که این کار جعلی است.

یک مامور مخفی نیز یک چاپ لیختن اشتاین از Bouaziz با عنوان موزه سولومون آر. گوگنهایم خرید. Bouaziz آن را به نام اثر لیختن اشتاین به قیمت 450 یورو (485 دلار) خریداری کرده بود و به قیمت 25000 دلار فروخته بود. بر اساس این پرونده، احراز هویت کاتالوگ لیختن اشتاین نشان داد که اثر هنری واقعی دارای رنگهای «به طور قابل ملاحظه ای متفاوت» و همچنین سایر عوامل احراز هویت، از جمله یادداشت مدادی است که آثار Bouaziz فاقد آن بودند.

بازرسان فدرال گفتند که برخی از قربانیان طرح ادعایی Bouaziz پس از خریدهای خود با فروشنده تماس گرفته و ادعا کرده اند که آثاری که خریداری کرده اند جعلی بوده و تقاضای بازگشت پول کرده اند.

سایر قربانیان که هم قبل و هم بعد از اجرای حکم جستجوی گالری نگرانی خود را در مورد صحت اثر خریداری شده خود به Bouaziz گزارش کرده اند، مقداری بازپرداخت از Bouaziz دریافت کرده اند.

‏Bouaziz در حال حاضر با چهار اتهام مواجه است که هر کدام حداکثر با 20 سال زندان و جریمه نقدی بین 250 تا 500 هزار دلار همراه است.

logo-samandehi