سازمان بازرسی به ماجرای تابلو منتسب به مظفرالدین شاه ورود کرد

در پی انتشار عکس‌هایی از تابلو به فروش‌رفتۀ پرتره مظفرالدین شاه قاجار در حراجی کریستیز بریتانیا و جای خالی این تابلو روی دیوارهای کاخ گلستان در تهران سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد و بررسی در این خصوص آغاز شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ‏بازرس‌کل امور ورزش، جوانان و گردشگری سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از کاخ گلستان بیان کرد: اخیرا موضوعاتی مبنی بر گم شدن پرتره‌ رنگ روغن مظفرالدین شاه اثر شاخص کمال‌الملک که در تالار برلیان کاخ گلستان منتشر شد.

لقمان کیاپاشا گفت: با توجه به ادعاهای مطرح شده پیرامون این موضوع، در محل کاخ حاضر شده و از مدیر مجموعه و همچنین مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توضیح خواسته شد و با توجه به پاسخ‌های اخذ شده، سازمان برنامه تحقیق و بررسی را در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: در کنار بازرسی پیرامون ادعاهای مطرح شده و توضیحات ارائه شده توسط مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مقرر شد مطابق قوانین بین‌المللی اقدامات لازم برای بازگرداندن اثر مذکور در دستور کار قرار گیرد.

بازرس‌کل امور ورزش، جوانان و گردشگری سازمان بازرسی‌کل کشور با تاکید بر اینکه از محل نگهداری دیگر آثار و همچنین مخزن کاخ نیز بازدید شد، افزود: یکی از موضوعاتی‌که از سوی سازمان بازرسی در این بازدید مدنظر قرار گرفت، نحوه و شرایط نگهداری آثار و اشیاء تاریخی بود که در این راستا نیز توضیحاتی ارائه شد.

logo-samandehi