نقاشی کشف شده در انفجار مرگبار بیروت

نمایشی از قدرت زنانه در تابلوی ناشناسی در میانه آوار های بیروت کشف شد.

به گزارش گالری آنلاین، در انفجار بیروت به تاریخ اوت 2020 عتیقه جات به آوار تبدیل شد و نقاشی ها تکه تکه شدند. اما در یکی از عمارت‌های لبنانی، یک تابلوی نقاشی ناشناس یافت شد که توسط تکه‌های شیشه پنجره‌ای که بیرون زده بود سوراخ شده بود.

اکنون توسط کارشناسان به عنوان یک نقاشی گمشده از هرکول و اومفال توسط Artemisia Gentileschi، نقاش بزرگ ایتالیایی قرن هفدهم شناخته شده است که به خاطر به تصویر کشیدن زنان قوی از صحنه های کتاب مقدس و اساطیری مشهور است.

دیوید گاسپارتو، متصدی ارشد نقاشی‌های موزه گتی، که آن را برای بازسازی و نمایشگاه تحت یک قرارداد وام بلندمدت به گتی آورده است، گفت: «این نقاشی قطعاً اثر Artemisia است. "این یک نقاشی بسیار قدرتمند از نظر اندازه و پیچیدگی چهره ها است."

شیلا بارکر، محقق برجسته جنتیلسکی که هنوز این نقاشی را شخصاً ندیده است، می‌گوید که اجماع برای انتساب ارائه شده توسط هنرمند لبنانی و مورخ هنر، گریگوری بوچاکجیان، قوی است: «کسی را نمی‌شناسم که نظر مخالفی داشته باشد. ”

طبق گفته بارکر، با اضافه شدن "هرکول و امفال"، تعداد نقاشی های موجود جنتیلسکی اکنون به 61 می رسد.

جنتیلسکی یکی از معدود زنانی بود که در بازار هنر تحت سلطه مردان زمان خود موفق شد و از دهه 1970 به نوعی قهرمان فمینیستی بوده است. نمایش خونین او از سر بریدن هولوفرنس توسط جودیت در اوفیزی بسیار معروف است و برخی آن را نوعی انتقام خلاقانه برای تجاوز جنسی او در 17 سالگی می دانند.

نسخه‌ی او از هرکول و امفال نیز نقش‌های جنسیتی را تغییر می‌دهد، هرچند بازیگوش‌تر. در این نقاشی که ابعاد آن بیش از 6 در 8 فوت است، یک Omphale با لباس شیک بر فراز هرکول می‌نشیند که به جای چماق معمول خود یک دوک و نخ - ابزار یک زن - در دست دارد. در چرخشی دیگر، این مردی است که نشان داده شده ژولیده و نیمه برهنه است.

logo-samandehi