رکوردشکنی نقاشی کتاب «تن‌تن»

نسخه اصلی یکی از طراحی‌هایی که «هرژه»‌،‌ هنرمند و نویسنده بلژیکی برای مجموعه داستان‌های «تن‌تن» خلق کرده بود در یک حراجی رکورد فروش آثار این هنرمند را شکست.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت،‌ نقاشی که توسط «هرژه»‌ برای مجموعه داستان‌های مشهور «تن‌تن»‌ خلق شده است، در یک حراجی به قیمتی فراتر از ۲ میلیون یورو فروخته شد و رکورد ارزشمندترین نقاشی اصل و سیاه و سفید این هنرمند را شکست.

این طراحی که «تن‌تن در آمریکا»‌ نام دارد در سال ۱۹۴۲ میلادی خلق شده است و برای نسخه رنگی کتاب «تن‌تن در آمریکا» مورد استفاده قرار گرفت. «هرژه»‌، کارتونیست بلژیکی‌، این کتاب را در سال ۱۹۴۶ میلادی منتشر کرد.

این کتاب سومین جلد از کتاب‌های «ماجراجویی‌های تن‌تن» بود که داستان یک خبرنگار بلژیکی و سگش را روایت می‌کنند.

این طراحی «تن‌تن» و سگش را در سفرشان به ایالات متحده آمریکا به تصویر می‌کشد.

در مزایده‌ای که روز جمعه توسط حراجی فرانسوی «Artcurial» برگزار شد، این طراحی سیاه و سفید به قیمت ۲,۱۵۸,۰۰۰ یورو فروخته شد. کارشناسان حراجی ارزش این اثر را بین ۲.۲ میلیون یورو تا ۳.۲ میلیون یورو برآورد کرده‌ بودند.

این نقاشی در نسخه ۱۹۴۲ کتاب «تن تن در آمریکا» به عنوان تصویر تمام‌صفحه جلد کتاب مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۱۹۴۶ نیز دوباره در نسخه رنگی کتاب به عنوان تصویر جلد انتخاب شد و هنوز نیز تصویر جلد نسخه‌های جدید کتاب است.

این کتاب نخستین‌بار در سال ۱۹۳۲ میلادی و با جلدی منتشر شده که «تن تن» که به همراه سگش روی صخره‌ای نشسته را به تصویر می‌کشید. سومین نسخه از همین کتاب که در سال ۱۹۳۷ منتشر شد، جلدی داشت که «تن تن» را حین اسب‌سواری به تصویر می‌کشید.

نقاشی‌هایی که «هرژه» برای مجموعه «تن تن» خلق کرده است، اغلب در مزایده‌ها به قیمتی فراتر از پیش‌بینی‌ها فروخته شده‌اند.

در سال ۲۰۱۲، همین حراجی نقاشی اصلی جلد نسخه سال ۱۹۳۲ میلادی کتاب «تن تن در آمریکا» را به قیمت ۱,۳۳۸,۵۰۹ یورو فروخت.

logo-samandehi