استرالیا میزبان عنکبوت‌ غول‌پیکر می شود

مجموعه قابل‌توجهی از مجسمه‌های «لوئیز بورژوآ» به همراه «واسیلی کاندینسکی»‌ به عنوان بخشی از برنامه دولت استرالیا برای جذب گردشگران به سیدنی،‌ در سال جاری میلادی در این کشور به نمایش گذاشته خواهند شد.

«عنکبوت خمیده»‌ اثر «لوئیز بورژوآ»‌


به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت،‌ دولت «نیو ساوت ولز»‌ قصد دارد برای جذب گردشگران به سیدنی شماری از آثار هنری «لوئیز بورژوآ»، مجسمه‌ساز مشهور در کنار نمایشگاه بزرگی از آثار «واسیلی کاندینسکی»‌ نقاش نامدار روس را در سال جاری میلادی در «گالری هنری نیوساوت ولز»‌ به نمایش بگذارد.

موسسه «مجموعه هنری بین‌المللی سیدنی» در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ نیز نمایشگاه بزرگی را برای‌ آثار «تاکیتا دین»‌ هنرمند بریتانیایی ـ آلمانی در ماه دسامبر در موزه هنرهای معاصر به نمایش خواهد گذاشت.

وزیر هنر «نیو ساوت ولز»‌ اعلام کرد انتظار می‌رود این سه نمایشگاه که آثار برخی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های جهان را شامل می‌شوند، حدود ۲۸,۰۰۰ نفر از علاقه‌مندان به هنر را به سیدنی جذب کنند و ۲۱ میلیون دلار به اقتصاد کشور کمک کنند.

نمایشگاه «بورژوآ» که از نوامبر سال ۲۰۲۳ تا آوریل ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد بیش از ۱۵۰ مورد از آثار هنری این هنرمند متولد فرانسه را شامل خواهد شد. این نمایشگاه آثاری را به نمایش می‌گذارد که «بورژوآ»‌ در طول هفت دهه فعالیت هنری خلق کرده و در بین آن‌ها برخی از نخستین آثار این هنرمند نیز وجود دارد. «بورژوآ» در سال ۲۰۱۰ در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

برخی از آثار «بورژوآ»‌ که به سیدنی منتقل می‌شوند تاکنون در استرالیا نمایش داده نشده‌اند؛‌ از جمله این آثار به مجسمه «عنکبوت خمیده» می‌توان اشاره کرد.

«منظره بارانی» اثر «واسیلی کاندینسکی»‌


نمایشگاه بزرگ «کاندینسکی»‌ از ماه نوامبر تا مارس در ساختمان قدیمی «گالری هنری نیو ساوت ولز»‌ برگزار خواهد شد. یکی از این آثار «کوه آبی» خواهد بود که «کاندینسکی»‌ آن را در اوایل قرن بیستم و در زمان اقامتش به عنوان یک روس جوان در آلمان خلق کرده بود.

logo-samandehi