گرافیتی‌های «بنکسی»‌ روی ساختمان‌های جنگ‌زده اوکراین محافظت می شود

بر روی چهار مورد از گرافیتی‌هایی که «بنکسی»‌ چندی پیش بر دیوار ساختمان‌های جنگ‌زده اوکراین خلق کرده بود، شیشه‌های ضدضربه نصب شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوزپیپر نوشت،‌ یک شرکت امنیتی بین‌المللی «ایجکس سیستم» (Ajax Systems) که در اوکراین تأسیس شده است، سیستم‌هایی با فناوری پیشرفته را برای محافظت شبانه‌روزی از چهار نقاشی دیواری نصب کرده که توسط «بنکسی»‌ هنرمند ناشناس و در عین حال مشهور، در کی‌یف خلق شده است. «بنکسی»‌ سال گذشته میلادی هفت دیوارنگاره را در حمایت از اوکراینی‌ها خلق کرده بود.

این سیستم‌های امنیتی که شامل شیشه‌های ضدضربه و زنگ اخطار می‌شود، درحالی نصب شد که دسامبر سال گذشته تلاش سارقان برای ربودن نقاشی دیواری تصویرگر زنی با ماسک گاز در حومه کی‌یف، ناکام مانده بود.

در نتیجه نصب این شیشه‌ها، این دیوارنگاره‌ها تا زمانی که به موزه تحویل داده شوند، در مقابل حملات تخریبگران و عوامل آب و هوایی در امان خواهند بود.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

logo-samandehi