بازدید «امانوئل ماکرون»‌ از نمایشگاه بزرگ «ورمیر»

«امانوئل ماکرون»‌ ـ رئیس جمهور فرانسه ـ و همسرش، بانوی نخست این کشور از نمایشگاه بزرگ «ورمیر» در موزه ملی آمستردام بازدید کردند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوزپیپر نوشت،‌ باتوجه به اینکه برخی از بلیت‌های نمایشگاه بزرگ «ورمیر»‌ که تا چهارم ژوئن در موزه ملی آمستردام برگزار می‌شود در سایت «ایبی»‌ با قیمتی فراتر از ۲,۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد، بازدید از این نمایشگاه تقریبا به یک امر غیرممکن بدل شده است.

اشتیاق برای تماشای ۲۸ تابلو نقاشی اثر «یوهانس ورمیر»‌ که خلق اثر مشهوری همچون‌ «دختری با گوشواره مروارید»‌ را در کارنامه دارد،‌ رو به افزایش است. اما اگر رئیس‌جمهور فرانسه باشید می‌توانید از این نمایشگاه بازدید کنید.

چند روز پیش، «امانوئل ماکرون»‌ و همسرش به همراه نخست وزیر هلند، پادشاه و ملکه هلند در نمایشگاه «ورمیر» حاضر شدند.

در جریان این بازدید تصاویری منتشر شد که مکالمه «ماکرون»‌ و مدیر موزه ملی آمستردام درباره نقاشی «خدمتکار شیردوش» را نشان می‌داد. تابلو نقاشی جنجالی «دختری با فلوت»‌ و همچنین «نواردوز» که از فرانسه به این نمایشگاه امانت داده شده بودند، از دیگر نقاشی‌هایی بودند که مورد توجه این گروه از بازدیدکنندگان قرار گرفتند.

«ورمیر»‌ عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه تاریخ از شاهکارهای خیره‌کننده نقاش هلندی قرن هفدهم است. موزه ملی آمستردام این نمایشگاه بی‌نظیر را با نمایش ۲۸ نقاشی آغاز کرده است. هفت مورد از این نقاشی‌ها در بیش از ۲۰۰ سال گذشته در هلند نمایش داده نشده بودند. این نمایشگاه به لطف آثار هنری برگزار شده است که از موزه‌های سراسر جهان امانت گرفته شده‌اند.

«یوهانس ورمیر» را اغلب برای خلق تابلوهای نقاشی با موضوعات زندگی روزمره طبقه متوسط جامعه می‌شناسیم. او در سال ۱۶۳۲ میلادی متولد و در سال ۱۶۷۵ میلادی درگذشت و کارنامه کوچکی از خود به جای گذاشت که از مشهورترین آن‌ها «دختری با گوشواره مروارید» و «خدمتکار شیردوش»‌ است. «ورمیر»‌ مرموزترین هنرمند در بین نقاشان چیره‌دست هلندی است؛ چراکه با وجود نقاشی‌های مشهورش،‌ هیچ اطلاعات شخصی از او وجود ندارد،‌ نه پرتره‌ای، نه نامه‌ای،‌ نه دست‌نوشته یا خاطراتی. «دختری با گوشواره مروارید» مشهورترین تابلو نقاشی این هنرمند محسوب می‌شود. این نقاشی که با نام «مونالیزای شمال» هم شناخته می‌شود نماد سبکی به نام «ترونی» است. مهارت «ورمیر» در به تصویر کشیدن نور در نقاشی‌ها در نحوه نگاه این دختر و بازتاب نور در گوشواره مروارید آن مشهود است.

logo-samandehi