نخستین نمایشگاه تجسمی موسیقی‌دان آمریکایی برپا شد

تهیه‌کننده موسیقی آمریکایی Matthew Dear نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی خود را در دیترویت دایر کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، Matthew Dear نمایشگاهی با عنوان "رنگ متحرک" برپا کرده که تا ۱۰ ژوئن به کار خود ادامه خواهد داد.

این موزیسین آمریکایی نمایشگاه هنرهای تجسمی خود را در Spot Lite دیترویت افتتاح کرده است.

در این نمایشگاه نقاشی‌هایی که عشق متیو دیر به رنگ و تصویر با کشف دوباره اشتیاقش برای این کار پس از کار رنگ‌آمیزی با فرزندانش را نشان می‌دهد، ارائه شده است.

این اولین بار است که هنرمند موسیقی هنرهای تجسمی خود را به صورت عمومی به نمایش می‌گذارد و تمامی آثارش نیز به فروش می‌رسد.

Talking Heads، David Bowie، Adonis، Nitzer Ebb و Roman Flügelعناوینی است که متیو دیر آنها را به عنوان موسیقی الهام‌بخش فهرست کرده است.

او گفته در موسیقی متاثر از Brian Eno و بسیاری از کارهای اوست.

برایان انو موسیقی‌دان، تنظیم‌کننده، تهیه‌کننده، خواننده و هنرمند تجسمی کار انگلیسی است که به عنوان یکی از بنیان‌گذاران اصلی موسیقی امبینت شناخته می‌شود.

امبینت گونه‌ای از موسیقی برآمده از آثار هنرمندان سینث‌ پاپ تجربی دهه ۱۹۷۰ میلادی است؛ مانند کرافت‌ورک و برایان اینو - که مبنای موسیقی را در استفاده از سینث‌سایزر فرض داشتند و فضای خلسه‌آور موسیقی تکنو دهه ۱۹۸۰ میلادی است.

موسیقی اَمبینت در سال‌های آغازین دهه ۱۹۹۰ میلادی و به لطف آثار گروه‌هایی مانند The Orb و هنرمندانی هم‌چون افکس توئین محبوبیت پیدا کرد.

در موسیقی اَمبینت بیش از آن‌که به ملودی و ضرب اهمیت داده شود به عناصر کمپوزیسیون و جنس و بافت صداها توجه می‌شود.

اولین آلبومی که متیو منتشر کرد، Dear Luck to Heavenنام دارد که در سال ۲۰۰۳ آن را ارائه کرد و به عنوان تلفیقی اصلی از پاپ و مینیمال تکنو مورد تحسین قرار گرفت.

تک‌آهنگ آلبوم Dog Days متیو دیر به یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های Spectral و مورد علاقه دی‌جی‌های بین‌المللی مانند ریچی هاوتین تبدیل شد.

logo-samandehi