تغییر عنوان نقاشی ون گوگ در موزه آمستردام به دلیل اشتباه در شناسایی گیاهان

با تشخیص یک سرآشپز که در دستور غذاهایش از عناصر نقاشی های ونگوگ استفاده میکند، موزه ون گوگ عنوان نقاشی طبیعت بی جان ون گوگ را تغییر داد.

Vincent van Gogh, Red Cabbages and Garlic (1887). Collection of the Van Gogh Museum, Amsterdam


به گزارش گالری آنلاین، عنوان اشتباه نقاشی، مربوط به ترکیب دو نوع گیاهی بود که به طور نادرست به نام "کلم قرمز و پیاز" شناخته شده بود، اما در واقع شامل کلم قرمز و سیر بود. یک سرآشپز با تجربه به نام ارنست دی ویت، پس از 20 سال تجربه در آشپزی، با دیدن این نقاشی در موزه و تشخیص اشتباه عنوان، عنوان صحیح آن را به مدیران موزه گزارش داد. او این موضوع را زمانی متوجه شد که تلاش کرده بود بفهمد این هنرمند چه نوع ترکیب غذایی را در طبیعت بی جان سال 1887 گنجانده است. بنابراین، عنوان نقاشی به "کلم قرمز و سیر" تغییر یافت.

دی ویت در ایمیلی به آرت نت نیوز گفت: «من به همراه همسرم پاورپوینت درست کردم که نشان می داد چگونه ون گوگ سیر را با خط خود نقاشی می کند و آن را با نقاشی دیگری که در آن پیاز نقاشی کرده است مقایسه می کند. و من یک ویدیو ساختم که در آن انواع مختلف سیر و پیاز را مقایسه کردم. من یک نقاشی روی لامپ های سیر در نقاشی ون گوگ انجام دادم تا نشان دهم خطوطی که او کشیده در واقع حبه های سیر را نشان می دهد.

پس از بررسی استدلال های او و مشورت با یک زیست شناس، موزه موافقت کرده است برای تغییر نام اثر اقدام کند.

سخنگوی موزه به آرت نت نیوز گفت: «ما دائماً نقاشی‌هایمان را زیر نظر داریم و پیش از این اتفاق افتاده است که عنوانی تغییر کرده است زیرا چیزی متفاوت از آنچه در ابتدا تصور می‌شد به تصویر کشیده شده است.

تجربه موزه ون گوگ در واقع الهام بخش یک غذای جدید در رستوران Feu در اوترخت است، جایی که دی ویت سرآشپز است - و همچنین نقاشی خودش که طبیعتاً همان سبزیجات را نشان می دهد.

او گفت: این غذا از کلم قرمز پخته شده در سیر تفت داده شده در فر، خامه سیر دودی، کولیس کلم قرمز، پودر کلم قرمز و یک وینگرت با آبسنت، بادرنجبویه و ترخون است. به محض تماس وینگرت با اجزای کلم قرمز، رنگ ها شروع به محو شدن می کنند، درست مانند رنگدانه های قرمز/آبی در نقاشی های ون گوگ.

Chef Ernst de Witte with some of his artwork. Photo courtesy of Ernst de Witte

Ernst de Witte, Red Cabbage and Garlic. Courtesy of Ernst de Witte

Chef Ernst de Witte’s Vincent van Gogh-inspired red cabbage and Garlic dish for Restaurant Feu in Utrecht. Photo courtesy of Ernst de Witte

logo-samandehi