۲ سال زندان برای فروشنده نقاشی‌های جعلی «اندی وارهول»

یک دلال آثار هنری در جنوب فلوریدا به دو سال و سه ماه زندان فدرال در ارتباط با طرح فروش نقاشی‌های جعلی «اندی وارهول» محکوم شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت، «دنیل الی بوعزیز» ۶۹ ساله که صاحب گالری هنرهای زیبای دانیلی و گالری دانیلی در شهرستان پالم بیچ است، آثار هنری تقلبی را در اکتبر ۲۰۲۱ به یکی از مشتریان فروخته که ظاهراً آثاری از «اندی وارهول» بوده است.

او همچنین تابلوهای تقلبی روی لیختنشتاین، کیت هرینگ و هنری ماتیس را نیز به مشتریان فروخته است.

«بوعزیز» به مشتریان گفته آثاری که او بین ۷۵۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰۰ دلار می‌فروخت، اصل واقعی هستند و برخی از آنها توسط خود هنرمندان امضا شده‌اند اما در واقع این آثار نسخه هایی بودند که در حراج‌های آنلاین خریداری شده بودند.

«اندی وارهول» که در سال ۱۹۸۷ درگذشت، یکی از شخصیت‌های اصلی جنبش پاپ آرت بود که در دهه ۱۹۵۰ ظهور کرد و به دلیل سبک عجیب و غریب و استفاده جسورانه از رنگ‌ها شهرت داشت. او اغلب با الهام از عکس‌های سوژه‌های معروف از جمله بازیگران زن «مریلین مونرو» و «الیزابت تیلور»، ملکه الیزابت بریتانیا، «مائو تسه‌تونگ» رهبر چین، محمد علی کِلی بوکسور معروف، «دبی هری» خواننده راک و همچنین محصولات تجاری از جمله قوطی‌های سوپ کمپبل و نقاشی‌های چاپ سیلک، آثار هنری بسیاری را خلق کرد.

این فروشنده آثار هنری تقلبی با توجه به شرایط سنی به دو سال و سه ماه زندان و پرداخت 15 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

logo-samandehi