باغ آرمان آرامش هر ایرانیست

داریسان در شلمان

"طبیعت‌نگاران با طراحی از طبیعت، خود را در بهشتی رؤیایی می‌انگارند." این را رضا عمادی کیوریتور نمایشگاه داریسان میگوید. نمایشگاه داریسان ۲ با موضوع طبیعت و برای دومین سال متوالی با کیوریتوری رضا عمادی در گالری شلمان برگزار می‌گردد. در ادامه خواننده این گفتگو باشید.

به گزارش گالری آنلاین، عمادی در مورد آثار این نمایشگاه توضیح داده است: آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه حول محور طبیعت، با دیدگاه شخصی هنرمندان این گروه و البته با رویکردی مدرن و بعضاً انتزاعی در معرض دید بازدیدکنندگان قرارگرفته.

به گفته کیوریتور این رویداد، داریسان به معنای درخت‌زار است و همانطور که در استیتمنت این نمایشگاه ذکر شده، "داریسان به کردی یعنی درخت‌زار، باغ.

باغ آرمان آرامش هر ایرانیست.

هنرمند ایرانی از دیرباز هر زمان خواسته به بهشت یا عالم مثال و حتی عالم خیال بپردازد به سراغ درخت و درختزار رفته است."

اثر بامداد رضوانیان

عمادی ضمن اشاره بر اهمیت طبیعت برای هنرمندان افزود: نقاشان طبیعت یا همان طبیعت‌نگاران نیز با طراحی از طبیعت، خود را در بهشتی رؤیایی می‌انگارند و آرزو دارند که مردم را نیز با ارائه آثارشان در این شور و شادی سهیم کنند، چراکه هیچ‌وقت هیچ‌کس از دیدن و لمس مناظر بدیع و زیبای طبیعت خسته و آزرده حال نمی‌گردد.

اثر ولی الله شاکر

وی در پایان گفت:هنرمندان این گروه قصد دارند که برداشت خود را از طبیعت، نه با دیدگاه صد در صد انتزاعی، بلکه با رویکردی فراتر از واقع‌گرایی به تصویر بکشند.

در این مجموعه پنجاه‌وچهار اثر از هفت هنرمند طبیعت‌گرا با تکنیک‌ها و متریال مختلف جمع‌آوری و در معرض دید عموم قرارگرفته است.

امید که موردتوجه دوستداران هنر قرار گیرد.

اثر سعید امدادیان

اثر مهدی علایی نژاد

logo-samandehi