نمایش تغییرات آب و هوایی توسط شاهکارهای هنری در موزه پرادو

موزه پرادو در مادرید با همکاری صندوق جهانی حیات وحش (WWF) نقاشی های مجموعه خود را به مناسبت کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل 2019 تغییر داده است.

به گزارش گالری آنلاین، مجموعه ای از شاهکارها به صورت دیجیتالی اصلاح شده اند تا دنیای آینده نابود شده توسط تغییرات آب و هوایی از جمله بالا آمدن سطح دریا و ... را نمایش دهند.

این مجموعه با عنوان "+ 1،5ºc lo cambia todo" ارائه شده است.
افزایش دمای جهانی ما را به سیاست دولت ها ارجاع می دهد و از دولت ها می خواهد كه اقدامات لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود كه امنیت زمین حفظ میشود.



نقاشی هایی روی تابلوهای تبلیغاتی در Madrid نصب شده و با استفاده از هشتگ #locambiatodo به منظور پخش مکالمات پیرامون این موضوع بصورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شوند.

یک اثر شامل چهار شاهکار از مجموعه prado از جمله Felipe IV a caballo (فیلیپ چهارم روی اسب) توسط Diego velázquez است، که نشان دهنده افزایش سطح دریا است.

در همین حال ، el quitasol (the parasol) توسط francisco de goya به نمایش درآمده که نمایانگر درام اجتماعی پناهندگان است که برای مسائل آب و هوایی مهاجرت کرده‌اند، اثر هنری joachim patinir به نام el paso de la laguna estachia منظره ای است که از طوفان عبور می کند و تأثیر خشکسالی شدید در رودخانه و محصولات زراعی را نشان می دهد و niños en la playa (پسران در ساحل) اثر joaquín sorolla انقراض گونه ها را نشان می دهد.


رئیس هیئت امنای سلطنتی پرادو Javier solana، در بیانیه ای گفت: برای موزه ، این پروژه فرصتی برای ادامه قرار دادن هنر و ارزش های آن در خدمت جامعه است.

ارزش نمادین این شاهکارها و واکنش های چشمگیر هنری که ما با WWF ارائه می دهیم ، راهی عالی برای انتقال پیام به همه و به ویژه نسلهای جوان است که واقعاً درگیر مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. "

logo-samandehi