روایت بنفشه احمدزاده از نمایشگاه خلوت گزیده

"خلوت گزیده" عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی بود که از 24 مردادماه در گالری لاله برپا شده است و تا پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.


بنفشه احمدزاده، در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین هدف از برگزاری این رویداد را چنین عنوان کرد:
آثار این نمایشگاه در دوران قرنطینه و درگیری با ویروس کرونا، خلق شده اند و موضوعی مانند کرونا برای هنرمندان تعیین نشده بوده است. مقرر شد هنرمندان در این دوران ویژه آثار هنری خود را با سبک و سیاق شخصی خلق کنند و با برگزاری این نمایشگاه بر رخوتی که بر جامعه حاکم شده بود تاثیر گذار باشیم.

این هنرمند در ادامه توضیح داد:
ابتدا تاریخ ۲۷ تیر ماه برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده بود اما به دلیل تعطیلی مراکز هنری بر اثر شیوع کرونا، نمایشگاه ما تقریبا یک ماه عقب افتاد. بعد از یک ماه گالری مجوز برگزاری نمایشگاه را دریافت و ما شروع به جمع آوری آثار کردیم.

وی نمایشگاه در مورد روند اجرایی کار توضیح داد:
برای برگزاری این رویداد از هفده هنرمند دعوت شد تا در این مجموعه همکاری داشته باشند و به جهت مناسب تر بودن آثار کوچک برای فروش آثاری در ابعاد کوچک برای این مجموعه کار کنند.

احمدزاده معیار انتخاب هنرمندان این مجموعه را چنین شرح داد:
هنرمندانی که در نظر گرفته شدند از افراد حرفه ای، جدی و با سابقه خوب در کار و برگزاری نمایشگاه هستند و از همکاری هنرمندان در این رویداد تشکر میکنم.

"خلوت گزیده" عنوان این مجموعه است که به گفته کیوریتور نمایشگاه توسط مدیر گالری لاله، محسن سلیمانی انتخاب شد و استیتمنت مجموعه توسط بهنام کامرانی نوشته شده است.

احمدزاده در خصوص عنوان خلوت گزیده، توضیح داد:
خلوت گزیده درواقع خوانایی بسیاری دارد و در شرایط قرنطینه در وضعیتی قرار گرفته ایم که انسان ها به یک تنهایی پناه آوردند و از ترس این بیماری و اینکه چه اتفاقی قرار است بی افتند.
در نهایت این شرایط برای هنرمندان بهترین موقعیت بود که به خلق آثار هنری خود بپردازند.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان مهدیه ابوالحسن، بنفشه احمدزاده، سمیرا البرزکوه، مرجان ثابتی، سعید خضایی، یلدا خواجه زاده، کامبیز درم بخش، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، عادل علاسوند، مانیسا کازرونی، بهنام کامرانی، مسعود کشمیری، پیام گلچین، مانلی منوچهری، مریم نیکخواه آبیانه و امیر هیوند به نمایش درآمد.

logo-samandehi