فراخوان نخستین مسابقه بین المللی عکس کار ایران

«مرکز کار ایران» بعنوان مرجع تخصصی ایجاد بسترهای کار و شغل، در نظر دارد نخستین مسابقه بین المللی عکس کار را همزمان با سومین نمایشگاه بین المللی کار ایران (Iran Jobex) از تاریخ 27 تا 30 خردادماه ۱۳۹۹ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار نماید.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از از روابط عمومی مرکز کار ایران، کلیه عکاسان حرفه ای و آماتور و علاقمندان به عکاسی دعوت می شود با این رویداد بین المللی همراه و همیار شوند. برگزار کننده امیدوار است عکس‌هایی به دبیرخانه مسابقه برسد که ضمن پرداختن به این موضوع مهم اجتماعی بیانگر کوشش عکاسان در نمایش واقعیت‌ها و آگاهی بخشی به جامعه در ارتباط با هدف این مسابقه باشد.

کار از ویژگی های اساسی و بارز انسان است. برخی از مردم شناسان معتقدند که کار، مهم ترین ویژگی انسان به شمار می آید و تکامل زیستی انسان در پهنه طبیعت و اجتماع، با به کارگیری نیروی اندیشه و کار او فراهم آمده است.

اقتصاد و پیشرفت جوامع امروز بر پایه کار استوار است. انسان برای زندگی و رفع نیازهای خود به کار و شغل نیاز دارد. شغل هم فردی است و هم جمعی. امروزه شاخص کار و بیکاری میزان رشد اقتصادی کشورها را نشان می دهد. بخش عمده ای از تلاش دولت ها معطوف بر رفع معضل بیکاری و حذف مشاغل کاذب و بالا بردن شاخصه اشتغال است.

هدف:

«طبق تعریف سازمان بین المللی کار، شغل مجموعه‌ای از وظایف (Duties) و فعالیت‌هایی (Tasks) است که فرد برای یک واحد اقتصادی یا سازمانی انجام می دهد.»
هدف برگزار کننده با تاکید بر تعریف فوق ارج نهادن به کار و مشاغل مختلف، برای رونق اقتصادی و زندگی بهتر است. در این میان شغل های تخصصی و مهارتی و حرفه ای و نیز کسب و کارهای نوین از اولویت بیشتری در این مسابقه برخوردار بوده و مشاغل پنهان و کارهای کاذب و غیر مولد مانند دستفروشی، کار های خیابانی و مشغولیت های تفریحی و شخصی مد نظر نیست.

محورها:

از دید برگزار کننده، مشاغل در یکی از هشت گروه زیر، قابل طبقه بندی است. بر همین اساس محورهای ذیل به شرکت کنندگان پیشنهاد می شود:

  1. آموزشی و فرهنگی و هنری (شامل کلیه مشاغل معلّمی، تدریس، تولید ادبی و هنری، روابط عمومی، تبلیغات، مطبوعات و رسانه ها، و ...
  2. اداری و مالی (شامل کلیه مشاغل حسابداری، حسابرسی، اداری، مالی، بیمه، بانکداری، بورس، آمار اقتصادی و ...
  3. اجتماعی (شامل کلیه مشاغل پژوهش‌های میدانی روان شناسی و جامعه شناسی و علوم سیاسی و روابط بین الملل و تحلیلگری و آمار اجتماعی و مشاوره و علوم تربیتی و ...
  4. بهداشتی و درمانی (شامل کلیه مشاغل پزشکی و دندان پزشکی و پیراپزشکی و پرستاری و مامایی و داروسازی و کاربری سیستم های جدید در درمان و بهداشت و تولید داروها و واکسن ها و ...
  5. خدمات (فروشندگی و بازرگانی و توزیع کالا و خدمات و ورزش و توریسم و سرگرمی و تغذیه و ساخت و ساز بنا و حرفه های اصلاح و تعمیر و ...
  6. کشاورزی و محیط زیست (شامل مشاغل کشت و داشت و برداشت محصول و پژوهش های مربوط به هر مرحله، پرورش انواع جانوران سودمند و مطالعات وابسته، دامپزشکی، گیاه شناسی، مطالعات جنگل و آب و هوا، بیابان زدایی، و ...
  7. فنی و مهندسی (شامل کلیه مشاغل سخت افزار و نرم افزار صنعت و تکنولوژی، اختراع و تولید صنعتی، کارگری صنعت، کارگاه ها و آزمایشگاه ها، و ...
  8. فرآوری داده‌ها (شامل کلیه مشاغل مربوط به اطلاع رسانی، کتابداری، تولید نرم افزارهای اطلاعاتی، گسترش اطلاعات، شبکه اینترنت، انتقال و تلفیق اطلاعات، ارزیابی داده‌ها، حفاظت داده‌ها، و ...

بخش‌های مسابقه:

۱- تک عکس
نگاه برگزار کننده در این بخش واقع گرایانه بوده و هر گونه دخل و تصرف که منجر به تغییر در واقعیت عکس شود پذیرفته نخواهد بود. هر شرکت کننده در این بخش می تواند با رعایت مقررات، حداکثر ۷ اثر ارسال نماید.

۲- مجموعه عکس
مجموعه عکس از نگاه برگزار کننده به آثاری اطلاق می شود که حاوی اندیشه و تفکر منسجم عکاس برای بیان ایده خود در قالب چند عکس مرتبط به هم باشد. ایده پردازی در این بخش اهمیت ویژه دارد. در این بخش استفاده از هرگونه تکنیکی برای رسیدن به هدف آزاد می باشد. ارائه بیانیه (استیتمنت) مشتمل بر حداکثر یکصد کلمه برای مجموعه عکس الزامی است. شرکت کنندگان در این بخش صرفا یک مجموعه مشتمل بر ۴ الی ۷ عکس را می توانند ارسال نمایند.

۳- بخش جنبی: نه به کار کودک
این بخش با هدف نشان دادن آثار و عواقب اجتماعی زیانبار کار کودکان که به کارهای کاذب و غیر مولد مشغولند،به این موضوع اختصاص یافته است. شرکت کنندگان در این بخش می توانند حداکثر ۳ اثر تک عکس از کار کودکان را ارسال نمایند. توجه شود که در این بخش مجموعه پذیرفته نخواهد بود.

ارکان مسابقه:

شورای سیاست گذاری: سعید سمیعی (رییس شورا)، عیسی منصوری، محمود شالویی، سیدحسن سلطانی، محمد اکبرنیا، افشین شاهرودی، رامین اسدی، محمد حمزه ای
دبیر: محمد حمزه ای
داوران: افشین شاهرودی، مسعود زنده روح کرمانی، حسن غفاری

مقررات:

  1. شرکت در این مسابقه برای همه آزاد و رایگان است.
  2. شایسته است که شرکت کنندگان آثار جدید خود را برای این مسابقه ارسال نمایند.
  3. هیچ عکسی در بیش از یک بخش پذیرفته نمی شود. ارسال آثار یکسان برای بخش‌های مختلف باعث حذف شرکت کننده از تمامی بخش‌های مسابقه خواهد شد.
  4. هر گونه قاب، واتر مارک، علامت و یا ذکر نام بر روی عکس‌های ارسالی باعث حذف عکس خواهد شد.
  5. آثار می توانند با هر وسیله ای اعم از دوربین و یا موبایل تهیه شده باشند. اما الزاما می بایست قابلیت چاپ در سایز بزرگ را داشته باشد.
  6. شرکت کنندگان در تمامی بخش‌ها می بایست ضلع بزرگ آثارشان بیشتر از ۳۰۰۰ پیکسل باشد. Quality عکس‌ها را بصورتی انتخاب کنید که حجم هر عکس بیشتر از 3MB و حداکثر 6MB باشد. عکس‌ها باید با فرمت jpg و مود RGB در سایت بارگذاری شوند. بار دیگر توجه شرکت کنندگان را به این موضوع جلب می نماید که استیتمنت (حداکثر یکصد کلمه) برای بخش مجموعه عکس الزامی است
  7. ارسال اثر و شرکت در این برنامه به منزله اعلام مالکیت اثر توسط ارسال کننده است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله ای، اثر ارسالی حذف شده و ارسال کننده پاسخگوی کلیه مسئولیت های قانونی، اخلاقی و عرفی آن خواهد بود. برگزار کننده مسئولیتی در قبال چنین عملکردی از سوی ارسال کنندگان نخواهد داشت.
  8. برگزار کننده مجاز است از آثار ارسالی برای چاپ در کاتالوگ، اطلاع رسانی و اقلام تبلیغاتی در ارتباط با این مسابقه با ذکر نام عکاس استفاده نماید.
  9. فایل های آثار پذیرفته نشده بازگردانده نمی‌‏شوند و پس انجام داوری معدوم خواهند شد.
  10. به کلیه پذیرفته شدگان گواهی شرکت در مسابقه از سوی دبیرخانه اهداء می‌گردد.
  11. به هر اثر راه یافته به نمایشگاه در بخش تک عکس و جنبی مبلغ یک میلیون ریال و در بخش مجموعه سه میلیون ریال به همراه گواهی شرکت از سوی دبیرخانه اهدا خواهد شد.
  12. تصمیم در موارد پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده است.
  13. شرکت در این مسابقه به منزله پذیرش کلیه قوانین و مقررات مسابقه می باشد.

جوایز:

بخش مجموعه عکس
یک برگزیده: تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی
برگزیدگان خارجی ۷۰۰ دلار

بخش تک عکس
پنج برگزیده: تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی
برگزیدگان خارجی ۳۵۰ دلار

بخش جنبی: نه به کار کودک
یک برگزیده: تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی
برگزیده خارجی ۳۵۰ دلار

گاه شمار:

دریافت آثار: تا اول خرداد ماه ۱۳۹۹
افتتاحیه: 27 خرداد ماه ۱۳۹۹
اختتامیه و اهدا جوایز: 30 خرداد ماه ۱۳۹۹
مکان: نمایشگاه بین المللی تهران
سایت مسابقه: www.jobcenter.ir/festival

آدرس دبیرخانه دائمی: تهران، بالاتر از میدان ونک، شماره ۲۴۷۵، واحد ۸
تلفن: 88883653-88642159-88651486

logo-samandehi