عکاسان ایرانی از شرکت در مسابقه «‌نشنال جئوگرافیک» منع شدند!

موسسه «نشنال جئوگرافیک» به مناسبت ۱۰۰ میلیونی شدن دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام خود مسابقه‌ای بین‌المللی ترتیب داده و عکاسان ایرانی را از شرکت در این مسابقه منع کرده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، این تصمیم غیرحرفه‌ای مؤسسه امریکایی نشنال جئوگرافیک، امروز با واکنش متعدد عکاسان ایرانی همراه بوده و بسیاری از آنان در صفحه‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از این عملکرد پرداختند.

طبق شرایط عنوان شده در سایت رسمی نشنال جئوگرافیک، شرکت در این مسابقه که جایزه آن سفر عکاسی به «تانزانیا» است، برای عکاسان کشورهای ایران، کوبا، کره شمالی، سودان و سوریه ممنوع است.

این اولین باری نیست که عکاسان ایرانی از حضور در مسابقات این رسانه منع شده‌اند. در سال ۲۰۱۲ نیز محرومیت ایران از شرکت در مسابقات جهانی «‌نشنال جئوگرافی» خبرساز شد.

در سال ۲۰۱۲ مؤسسه نشنال جئوگرافیک دلیل اقدام خود را اعمال محدودیت‌های سختگیرانه از سوی دولت آمریکا برای نقل و انتقالات مالی به حساب اتباع ایرانی عنوان کرد.

با این حال «محسن کرامتی» توانست با موضوع «برخورد نزدیک» و عکسی که عزاداری روز عاشورا را به تصویر می‌کشد جزو برندگان مسابقات ۲۰۱۸ این مؤسسه باشد.

logo-samandehi