حراج نقاشی‌ و عکس‌های شاهان قاجاری در لندن

حراج «بونهامز» لندن مجموعه‌ای از آثار هنری اسلامی و دوره قاجاریه را به حراج گذاشته است.

به گزارش گالری آنلاینبه نقل از ایسنا، در این حراجی با عنوان «هنر اسلامی و هندی و هنر دوره قاجار» که قرار است امروز ۳۰ آوریل در لندن برگزار شود، مجموعه‌ای از آثار هنری به حراج گذاشته می‌شود که از آن جمله می‌توان به نقاشی‌های پرتره و عکس‌هایی از شاهان قاجاری چون ناصرالدین شاه، فتحعلی‌شاه، مظفرالدین شاه و دیگر آثار قجری اشاره کرد.

حراجی نقاشی و عکس قاجاری

نقاشی فتحعلی‌شاه قاجار مربوط به سال ۱۲۱۴ شمسی از جمله شاخص‌ترین آثار است که هنوز قیمت‌گذاری نشده است. پرتره رسمی از مظفرالدین شاه قاجار که به مناسبت سفر او به کشور بلژیک کشیده شده است ۵۲ هزار تا ۷۷ هزار دلار قیمت گذاری شده است که قدمت آن به سال ۱۲۸۳ شمسی بازمی‌گردد.


نقاشی از فتحعلی شاه -۱۲۱۴ شمسی


نقاشی از پرتره رسمی از مظفرالدین شاه قاجار -۱۲۸۳ شمسی
قیمت: ۵۲ تا ۷۷ هزار دلار

همچنین عکس دیگری که توسط میرزا ابراهیم‌خان، عکاس دربار به ثبت رسیده و مربوط به سال ۱۲۸۰ شمسی است نیز ۵۲۰۰ تا ۷۷۰۰ دلار برآورد قیمت زده شده است.

گران‌ترین عکس از مجموعه شاهان قاجار ثبت شده توسط میرزا ابراهیم‌خان در سال ۱۲۸۳ شمسی گرفته شده و قیمت اولیه ۱۹ هزار تا ۲۶ هزار دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

عکس میرزا ابراهیم خان از مظفرالدین شاه -۱۲۸۳ شمسی
قیمت: ۱۹ تا ۲۶ هزار دلار

نقاشی «دختر قاجاری آینه به دست» منتسب به محمد حسن کشیده شده و قدمت آن بین سال‌های ۱۲۲۴ تا ۱۲۴۴ شمسی تخمین زده شده نیز با قیمت ۳۲ هزار دلار تا ۴۵ هزار دلار چوب حراج می‌خورد.

نقاشی "دختر قاجاری آینه به دست"

عکس ناصرالدین شاه- ۱۲۶۴ شمسی

عکس مظفرالدین شاه- ۱۲۷۴ شمسی

عکس از مظفرالدین شاه- ۱۲۸۰ شمسی

نقاشی پرتره بیضی از ناصرالدین شاه توسط محمد حسین شیرازی
۱۲۶۵ شمسی

نقاشی از نبرد ایران روسیه- اوایل قرن ۱۹

قیمت: ۳۲ تا ۴۵ هزار دلار

نقاشی بانوی قاجاری- اوایل قرن ۱۹
قیمت: ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار

logo-samandehi