انسل آدامز گرانترین عکاس جهان

عکسی از انسل آدامز (َAnsel Adams) در حراج ساتبیز نیویورک به رکوردی جدید دست یافت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، یک چاپ با مقیاس بزرگ از پارک ملی گراند تیتون، ایالت وایومینگ، گرند تیتون و رودخانه اسنیک (1942) به قیمت 988,000 دلار فروخته شد و رکورد گران‌ترین عکس را در سال 2010 که 722,500 دلار بود، شکست.

در این حراج 123 اثر چکش خورد که 6.4 میلیون دلار با نرخ فروش 94 درصدی را بدست آوردند. تقریبا نیمی از آثار ارائه شده به قیمتی بالاتر از برآوردهای خود فروخته شدند.

امیلی بایرمن (Emily Bierman) مدیر دپارتمان عکس ساتبیز در نیویورک گفته است: "نتایج چشمگیر فروش نه تنها انسل آدامز را به‌عنوان یکی از مهمترین هنرمندان قرن 20 تایید کرد، بلکه موضوعات عکاسی او به‌همان شکلی که بیش از نیم قرن پیش خلق کرد، هنوز حائز اهمیت است. مجموعه گردآوری شده توسط دیوید اچ آرینگتون از نظر مقیاس، دامنه و شرایط بی‌سابقه بود و اکنون با افتخار جای خود را در میان مهمترین مجموعه عکس‌هایی که تاکنون به حراج درآمده‌‌اند، می‌گیرد. بررسی این مجموعه یک امتیاز فوق‌العاده برای کل تیم ما بوده و شخصا برای من فرصتی بزرگ در زندگی حرفه‌ایم است."

بر طبق آمار Artsy، در بین 30 عکاس آثار آدامز از سال 2018 بیشترین تقاضا را در این پلتفرم دارد.

انسل آدامز، در سال 1902 در امریکا به ‌دنیا آمد. موضوع عکس‌های او بیشتر طبیعت و چشم‌اندازهای غرب امریکا بود. انسل از سخنگویان برجسته عکاسی صریح بود و از اعضاء تشکیل‌دهنده گروه f64 بود. او در عکس‌ها، نوشته‌ها و آموزش‌های خود نشان می‌دهد که عکاسی باید به واقعیت احترام بگذارد و عاری از دروغ و دست‌کاری باشد.

logo-samandehi