توضیحاتی درباره راه‌اندازی موزه حوزه هنری

مجدالدین معلمی توضیحاتی درباره راه‌اندازی موزه حوزه هنری و اینکه قرار است این موزه زیرمجموعه‌ای از فضای فرهنگی باشد، ارائه کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری درباره راه‌اندازی موزه آثار هنری حوزه هنری گفت: موزه حوزه هنری از نظر ما فقط یک محیط فیزیکی نیست، به همین دلیل کارش هنوز تمام نشده است. اگر بخواهد محیطی باشد که تابلوها و آثار هنرمندان در آن قرار بگیرند، راه‌اندازی آن خیلی کار سخت و پیچیده‌ای نیست و رایزنی‌هایی هم می‌توانست صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در عصر جدید با توجه به ارتباطی که مردم می‌توانند با اثر بگیرند، باید مجتمع فرهنگی یا فضای فرهنگی موجود باشد که آثار هنری، بخشی از آن محسوب می‌شوند، لذا پیگیری اصلی ما این است که بتوانیم یک محیط فرهنگی ایجاد کنیم که موزه نیز جزئی از آن است.

معلمی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با بنیاد مستضعفان در این مورد، افزود: آقای فتاح قول‌هایی داده است که به ما در این زمینه کمک کند و بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم. تصورم این است با توجه به اصرار حوزه هنری بر این مساله و قولی که بنیاد مستضعفان برای همکاری داده است، اتفاق راه‌اندازی موزه نزدیک خواهد بود.

معاون هنری حوزه هنری در پاسخ به اینکه حوزه هنری چه اقدامی می‌تواند صورت دهد که فعالیت‌های هنری هنرمندان با موضوع هنر انقلاب و دفاع مقدس با در نظر گرفتن مخاطب جهانی باشد، گفت: به شدت به این موضوع معتقدم که ما از عرصه جهانی در «هنر انقلاب» غفلت کرده‌ایم، یعنی حرف‌مان را با هنر کمتر مطرح و منتقل کرده‌ایم. هرچند در برخی رشته‌های هنری همچون گرافیک و کاریکاتور که در این عرصه ورود کرده‌ایم، اتفاقاً توفیق داشته‌ایم و هنرمندان این حوزه‌ها برجستگی و بزرگی خودشان را نشان داده‌اند. ولی در بقیه هنرها غفلت تاریخی در این زمینه رخ داده است که حتماً باید جبران شود.

معلمی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر، حداقل ارتباط جدی در کشورهای منطقه گرفته‌ایم و ۲ دفتر در سوریه و عراق تأسیس شده است که رویکردشان ارتباط برقرار کردن بین هنرمندان ۲ کشور است که تبادل فرهنگی و هنری اتفاق بیفتد. حوزه بین‌الملل یکی از مهمترین حوزه‌هایی است که حوزه هنری در آن اقداماتی انجام داده و می‌دهد.

logo-samandehi