مجسمه‌های مفتولی فیگوراتیو پویا

هنرمند ارمنی Karen Akhikyan بیش از 15 سال است که به خلق مجسمه های سیمی پویا می پردازد.


به گزارش گالری آنلاین، او اغلب افراد را در حال حرکت به تصویر می کشد که بطور شگفت انگیزی تاثیرگذار هستند. Akhikyan خودآموخته، در طول سال‌ها هنر خود را به خوبی تقویت کرده و از در هم آمیختن احساس طبیعی با استحکام و انعطاف‌پذیری فلز لذت می‌برد.

فیگورهای Akhikyan از بلند کردن تخته سنگ سنگین تا آویزان شدن از شاخه درخت شگفت انگیز است. او با بهره گیری از انعطاف پذیری سیم می تواند فیگورها و حرکات بیشماری را خلق کند. با این حال، فیگورها نه تنها پویا هستند بلکه از یک ویژگی درونی نیز برخوردار هستند. تبدیل احساسات به هنر او چیزی است که Akhikyan قصد دارد از طریق ایده پردازی انجام دهد.

این هنرمند در گفتگویش با My Modern Met می‌گوید: "با هر تجربه‌ای، تخلیه هیجانی باعث می شود که افکار و احساساتم در قالب فرم های ملموس نمود پیدا کنند. این فرآیند به من این امکان را می دهد تا بدون حد و مرز به خلق آثار پرداخته و بخشی از دنیای درون خود را با دیگران به اشتراک بگذارم. از قابلیت انعطاف‌ سیم و شکل دادن به آن و ساخت فرم های پیچیده لذت می‌برم که این فرصت را در اختیار من قرار می دهد تا دید هنری خود را گسترش دهم."

او در برخی از مجسمه ها از متریال های دیگری مانند توفا، نوعی سنگ آهک، که محبوبیت خاصی دارد استفاده کرده است. در حالی که سنگ کنتراست فوق‌العاده‌ای با فلز ایجاد می‌کند، فیگورها آن را هل داده، از آن بالا می روند و یا حمل می کنند. در یکی از مجسمه ها با نام "جاذبه صفر"، او چتر نجات به رنگ قرمز روشن را از پلکسی گلاس ساخته است که با ظرافت فیگور در حال سقوط را نگهداشته است.

از آنجایی که این فرم‌های خیال انگیز جایی برای تعبیر و تفسیر باقی می گذارند، فرصتی در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهند تا برداشت خود را خلق کنند. اگر این مجسمه ها بتوانند باعث بحث و گفتگو شوند، هنرمند کار خود را انجام شده می داند.

هنرمند Akhikyan می گوید: "هدف من برانگیختن درون‌نگری و افکار، تشویق بازدیدکنندگان به ارتباط با دنیای درونی و دیدگاه شخصی خودشان است. قصد دارم مجسمه‌هایم بارقه ای برای ایجاد بحث و گفتگو و درک عمیق‌تر نسبت به زیبایی و پیچیدگی احساسات و تجربیات انسانی باشند. در نهایت، اگر آثار هنری من بتوانند تأثیری ماندگار بر جای گذاشته یا فرصت لحظه ای تامل در زندگی کسی ایجاد کرده باشند، آن را یک موفقیت خواهم دانست."


logo-samandehi