فراخوان دومین جشنواره عکس نوشهر

شهرداری و شورای اسلامی شهر بندری نوشهر با توجه به قابلیت های فراوان جاذبه های طبیعی و اکوتوریسم شهرستان نوشهر که هر ساله پذیرای بسیاری از مسافرین از اقصی نقاط کشور میباشد اقدام به برگزاری جشنواره عکس با عنوان طبیعت نوشهر نموده که تا بیش از پیش بتوان این قابلیت ها را بصورت هنرمندانه تری درقاب تصویر ثبت نمود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری نوشهر، طبیعت زیبای شهرستان نوشهر از جنگل های انبوه تا دریای کاسپین ، از دشت‌های سرسبز شالیزار و هر آنچه در طبیعت بکر آن وجود دارد،و آثار و بنای تاریخی ، چشم انداز شهری و روستایی بهایی باشند، که دید عکاسانه شما آنرا در قاب عکسی ناب، زبانزد کند.

معرفی شهرستان نوشهر

این شهرستان با وسعت 1717/5 كیلومتر مربع معادل 7/23 درصد مساحت استان مازندران را تشكیل می دهد و از شمال به دریای مازندران، از جنوب به رشته کوههای البرز، از شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان چالوس متصل است. ارتفاع آن از سطح دریا -2.9 متر است. نوشهر دارای دو بخش و 4 دهستان است. نوشهر دارای دو بخش آب و هوایی جلگه ای معتدل ، مرطوب و کوهستانی سرد و نیمه مرطوب می باشد. اقتصاد این شهرستان بر پایه کشاورزی و صنعت گردشگری استوار است. بر اساس آمار سال1390 این شهرستان از 128647نفر جمعیت تشکیل شده است.

از دیگر ویژگیهای برجسته نوشهر فرودگاه ، بندر ، نزدیکی به دریا و جنگل ارتباط نزدیک با پایتخت میباشد. نوشهر از معدود شهرستان های ایران است که در حوزه راه دارای سه ارتباط زمینی، هوایی و دریایی می باشد. موقعیت جغرافیایی شهر نوشهر در 36 درجه و 36 دقیقه عرض شمالی و 51 درجه و 31 دقیقه طول شرقی قرار دارد .

نوشهر با تهران از طریق شهر چالوس و جاده كندوان حدوداً 200 كیلومتر و با شهر ساری ( مركز استان ) حدوداً 164 كیلومتر فاصله دارد.

موضوع:

- طبیعت و چشم انداز مناطق مختلف شهرستان، آثار و بنای تاریخی، چشم انداز شهری و روستایی ( شامل کل محدوده شهرستان ، کل منطقه کجور )

مقررات جشنواره:

۱- شرکت در جشنواره برای تمام عکاسان و هنرمندان، اعم از حرفه‌ای و آماتور آزاد است.

2- هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی برای جشنواره انتخاب و از طریق ایمیل ارسال نماید.

3 - عکس‌ها باید با فرمت jpg ذخیره شوند و ضلع بزرگ عکس ها 1500 پیکسل و Quality عکس‌ها را بصورتی انتخاب کنید که حجم هر عکس از ۱ مگا بایت بیشتر نباشد.

4 - ادیت عکس ها تا حدی مجاز میباشد که جنبه مستند بودن عکس حفظ گردد .(ادیت رنگ و نور مجاز میباشد)

5 - در صورت راه یابی آثار، از طریق دبیرخانه اطلاع رسانی و سپس فایل عکس راه یافته حداقل با عرض ۳۰ سانتی متر و با دقت DPI ۳۰۰ دریافت می‌شود.

6 - عکسها باید فاقد هرگونه واترمارک، لوگو، نام و نوشته باشند

7 - ملاک داوری دبیرخانه جشنواره فقط عکس های مختص به شهرستان نوشهر بوده و از پذیرش آثاری غیر از محدوده نوشهر معذور میباشد

8 - هر عکاس باید اطلاعات کامل خود از قبیل نام ، کد ملی ، کد پستی ، آدرس ، تلفن تماس و ایمیل ، پیج اینستاگرام خود را در فایل word به همراه نام عکس و اطلاعات زمان و مکان دقیق عکاسی ارسال نماید

9 - نگاتیو یا اسلاید اثر و در مورد عکسهای دیجیتال (فایل یا پوشه اصلی عکس) باید نزد صاحب عکس موجود باشد.

10 - ارسال اثر و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس هاست. در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، عکس ارسالی حذف شده و عواقب حقوقی آن نیز متوجه ارسال کننده خواهد بود.

11 - به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه می‌یابد گواهی حضور اهدا خواهد شد.

12 - برگزار کننده حق استفاده از عکسهای پذیرفته شده را در نشریات، مطبوعات، سایت اینترنتی ، در ارتباط با این جشنواره را با ذکر نام عکاس داشته و به نمایش در آوردن آن‌ها در سایر مکان‌ها را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

13- شرکت در جشنواره و ارسال عکس به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات جشنواره می‌باشد و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده جشنواره است.

هیئت داوران:

احسان نیک فرجام – داوود اکبرزاد - مرتضی جعفری

جوایز:

۱- نفر اول دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان

۲- نفر دوم دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان

۳- نفر سوم دیپلم افتخار و مبلغ 700 هزار تومان

4- تقدیر ویژه دیپلم افتخار و مبلغ 500 هزار تومان

گاهشمار جشنواره:

آخرین مهلت ارسال آثار: پنجشنبه 5 دی

انتخاب و داوری عکس‌ها: ۱5 دی

اطلاع رسانی عکسهای پذیرفته شده: ۱7 دی

افتتاح نمایشگاه و مراسم اهدای جوایز: 26 بهمن ماه ۱۳۹8

ارسال آثار:

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با دبیرخانه جشنواره به شماره 01152332225 و یا سایت www.nowshahr.ir تماس بگیرید.

جهت ارسال آثار میتوان به روش زیر اقدام نمود:

1-ایمیلinfo@nowshahr.ir

2 - ارسال تلگرامی به شماره 09115959591

2- ارسال پستی CD آثار به دبیرخانه شهرداری نوشهر به آدرس مازندران . نوشهر . شهرداری نوشهر . واحد روابط عمومی با کد پستی 4651767544

logo-samandehi