لوگان زیلمر عکاس سورئالیست از اوکلاهاما

معرفی هنرمند

لوگان زیلمر، عکاس آمریکایی از اوکلاهاما، ترکیبی از عکاسی مفهومی، مردم و مناظر را به تصویر می کشد.

به گزارش گالری آنلاین، زیلمر عکس های مفهومی فوق العاده واقع گرایانه همراه با داستانی عمیق با الهام از چارلی چاپلین و رویاهای ساخت فیلم می سازد. وی علاوه بر عکاسی، دارای مدرک فیلمسازی نیز است. قابل ذکر است که عکاسی مفهومی شاخه ای از عکاسی است که در آن می توان افکار خود را به نمایش گذاشت.

این عکاس با موفقیت در چندین ژانر عکاسی کار می کند: تبلیغات، پرتره، منظره.

وی عاشق خلاقیت و بودن در کنار افراد خلاق است؛ پرشور و با اعتماد به نفس از هر کاری که می کند هیجان زده می شود و در کنار این ویژگی ها در تمامی عکس های خود حسی از شوخ طبعی دارد.

زیلمر عاشق ایجاد تصاویر بر اساس یک مفهوم، عاشق ایده ها و انجام کارهای متفاوت است. تمرکز اصلی این هنرمند در دو سال اول، عکاسی مفهومی بود؛با این حال به همان اندازه عاشق عکس گرفتن از مردم وهمینطور مناظر است. به گفته خودش « اگر بتواند اثری را خلق کند که هر سه را در بر بگیرد این یک رویا است و این 3 دسته شامل همه وسواس او هستند».

طبیعت وسواسی این عکاس به بسیاری از موارد گسترش می یابد. وی توسط ایده ها هدایت می شود. مجذوب رمز و راز به خصوص در نقل قول ها است.

کمدی و تراژدی را وقتی با هم جفت شوند، بیشتر دوست دارد و بخش اعظم کارش در درجات مختلف در امتداد آن محور، اجرا می شود.

عکس های زیلمر، عکاس سورئالیست، طوری طراحی شده که افکار بیننده را تحریک می کند. او سبک خود را از ماگریت (Magritte) - عکاسی که کارهایش شباهت زیادی به سورئال دارد- الهام گرفته است. این هنرمند اکثر عکسهایش را از منظره و طبیعت می گیرد؛ اما از عناصری عجیب و غریب و شبیه به رویا در عکس های خود استفاده می کند تا جنبه سورئالی به کارها بدهند.

از نظر زیبایی شناسی او به مناظر و صحنه های آمریکایی، جوامع حومه شهر، طرح های رنگی ساده، شخصیت های جالب توجه و بالاتر از همه کیفیت مرموز و قابل حمل نور و جو جذب می شود.


تهیه و تنظیم: بهاره زالی/ مریم محمدزاده

منبع: medium /loganzillmerphoto /behance /lenzak

logo-samandehi