جزئیات اتاق نشیمن که باعث متمایز شدن آن می شوند

اتاق نشیمن یکی از قسمت­های مورد علاقه در منزل و جایی است که در آن از مهمان­ها پذیرایی می شود یا در انتهای یک روز طولانی استراحت می­کنید. همچنین جایی است که می توانید سبک خاص خودتان را به نمایش بگذارید.

اتاق­های نشیمن اندازه­ های مختلفی داشته و معمولا دارای امکانات استانداردی مثل مبل، میز جلو مبلی و شاید یک سیستم صوتی و تصویری هستند.

اگرچه این لوازم خانگی بزرگ مهم هستند، اما این جزئیات هستند که باعث می­شوند اتاق نشیمن شما متمایز باشد. اگر به دنبال ایجاد این تمایز هستید، در ادامه با گالری آنلاین همراه باشید تا با چند نمونه از این جزئیات آشنا شوید.

ترندهای اتاق نشیمن

وقتی راجع­ به اتاق نشیمن صحبت می­کنیم، مهم­ترین موضوع هماهنگی با ترندها و بروز بودن است. خبر خوب این است که با به کارگیری لوازم تزئینی کوچک می­توانید آن­ها را تبدیل به اقلامی کنید که وقتی زمانش فرا رسید بروز باشند. استفاده از وسایل خاص روشی عالی برای تغییر ظاهر اتاق نشیمن شماست، مخصوصا اگر اکنون زمان مناسبی برای نوسازی کلی نباشد. در اینجا به بخش ­هایی که می­توانید در آنها از ترندهای اتاق نشیمن استفاده کنید اشاره می­کنیم:

  • وسایل دکوری میز­های جلو مبلی
  • کوسن­ ها
  • قالیچه­ ها
  • قفسه­ های دکوری
  • آباژورها
  • آیینه­ ها
  • گلدان­های دکوراتیو


اشیای دکوری میزهای جلو مبلی

میز جلو مبلی همواره در مرکز اتاق­های نشیمن قرار دارد، پس طبیعتا بهتر است به دنبال اشیای چشم­ نواز باشید. اشیای دکوری میزهای جلو مبلی المان مهمی در دکوراسیون اتاق نشیمن شما هستند. در حال حاضر، لوازم تزئینی از جنس سنگ­های قیمتی و فلزات در دکوراسیون منزل محبوب هستند. پیشنهاد می شود از یک سینی سنگی بر روی میز جهت کمک به برجسته کردن این المان­ها استفاده کنید. شمع­های بزرگ نیز از اشیای دکوری مناسب برای میزهای جلو مبلی هستند که هیچ­وقت از مد نمی­ افتند. می­توانید جهت اضافه کردن یک المان خوش ­آمدگویی جدید به اتاق از یک شمع معطر خوش­بو استفاده کنید.

کوسن­ ها

چه کسی از یک کوسن زیبا بدش می ­آید؟ به دلیل وجود رنگ­ها، طرح­ها و بافت­های مختلف شاید ندانید که از کجا باید شروع کنید. بهترین کار خریدن یک کوسن راحت است که بتوانید رویه آن را هماهنگ با ترندهای روز عوض کنید. در حال حاضر، بافت­های ترکیبی، منگوله­ ها و البته رنگ سال شرکت Pantone المان­هایی هستند که هنگام انتخاب کوسن می­توانید در ذهن خود داشته باشید.

قالیچه­ ها

اگر به دنبال المانی هستید که واقعا به چشم بیاید، می­توانید یک قالیچه رنگی و روشن برای اتاق نشمین خود امتحان کنید. گاهی اوقات، می­توان خرید قالیچه­ ها را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفت، پس نمی­توانید خیلی زود به زود آنها را تغییر دهید. سعی کنید که قالیچه ­تان با طرح و رنگ کلی اتاق سازگار باشد. اگر نگران این هستید که شاید یک وسیله به آن بزرگی خیلی به چشم بیاید، می­توانید از قالیچه ­هایی دارای طرح­های مختلف استفاده کنید. طرح­های هندسی مثل لانه زنبوری، جناغی و مشبک اکنون بسیار محبوب هستند. یک قالیچه اتاق نشیمن با یکی از این طرح­ها مسلما متمایز خواهد بود.

قفسه ­های دکوری

آیا تا به حال به این فکر کرده ­اید که چگونه می­توان اقلام کوچک دکوری را در اتاق متمایز کرد؟ قفسه­ های دکوری می­توانند به جلب توجه به این اقلام کمک کنند. از گل­ها و گیاهان کوچک دکوری گرفته تا تابلوهای کوچک چوبی، همه این­ها اقلامی هستند که داشتنشان سرگرم­ کننده است؛ اما ممکن است گاهی اوقات به خاطر وجود المان­ های بزرگ­تر در درون اتاق نادیده گرفته شوند. داشتن چند قفسه در اتاق که مختص نمایش دادن این اقلام تزئینی باشند، می­تواند به شما کمک کند. یکی از قوانینی که باید همیشه رعایت شود این است که تعداد این اقلام در هر ردیف باید همیشه فرد بوده و اقلام با سایز بزرگ­تر از مرکز فاصله داشته باشند. قفسه ­های خود را خیلی شلوغ نکرده و اقلام را با فاصله­ های یکسان از هم قرار دهید تا بتوانید از تمام لوازم تزئینی خود لذت ببرید.

آباژورها

اگر کنار مبل­ هایتان میز عسلی قرار دارد، بهترین جا برای یک آباژور همین میزها هستند که می­توانند بیانگر نوع سلیقه شما در اتاق نشیمن باشند. با توجه به اینکه سبک­ های مدرن اواسط قرن دوباره مورد توجه قرار گرفته­ اند، می­توانید از یک آباژور سرامیکی یا آباژور ایستاده برنجی استفاده کنید. اگر این­ها با سلیقه شما متفاوت هستند، یک ترند محبوب دیگر استفاده از یک آباژور ساده سفید با یک شید رنگی است. لوسترها و شمع دانی­هایی را که می­توانید علاوه بر آباژورها از آنها استفاده کنید، فراموش نکنید.

آیینه ­ها

شاید شما آیینه­ ها را به عنوان یک المان دکوری برای اتاق نشمین خود در نظر نگرفته باشید، اما آنها واقعا برای دکوراسیون دیوار عالی هستند. آیینه ­ها نه تنها باعث پخش شدن نور در سراسر اتاق می­شوند، همچنین یک نقطه کانونی عالی در اتاق هستند. اگرچه آیینه­ های بزرگ برای جلب توجه عالی هستند، اما اگر بودجه محدودی دارید می­ توانید چندین آیینه کوچک در ابعاد مختلف را کنار هم روی دیوار قرار دهید. ترکیب ابعاد و شکل­های مختلف می­تواند به شما برای ایجاد یک دیوار هنرمندانه جهت تحت تاثیر قراردادن مهمانان خود کمک کند!

گلدان­های دکوری

گلدان­های دکوری ممکن است گاهی اوقات نادیده گرفته شوند، اما بهترین رنگ­دهنده در کنار یک شومینه آجری یا یک طاقچه ساده هستند. با داشتن ابعاد و شکل­های مختلف، شما به راحتی می­تونید گلدانی را که مناسب خودتان است انتخاب کنید. اگرچه برای اتاق­های نشمین یک مجموعه از گلدان­ها می­تواند تمام اقلام را کنار هم قرار دهد. دوباره در اینجا هم بهتر است تعداد گلدان­ها فراد باشد. سه تا پنج گلدان­ که رنگ و طرح­ آنها با هم سازگار باشند بهترین انتخاب هستند. می­توانید داخل آنها گل قرار دهید، اما خالی گذاشتنشان نیز انتخابی کاملا قابل قبول است.

اگر به گلدان­ها علاقهمند هستید اما فضای کافی روی میز برای آنها ندارید، می­توانید تنها از یک گلدان بزرگ روی زمین استفاده کنید. این گلدان­های برای گوشه­ های اتاق­ها که نمی­دانید چگونه باید تزئینشان کنید، یا کنار یک سیستم صوتی تصویری کاملا مناسب هستند. پر کردن این گلدان­ها با نی­ ها یا سبز­ه ­های تزئینی مصنوعی برای تکمیل کردن ظاهر بصری آنها ایده بسیار خوبی است.

پیدا کردن لوازم دکوری صحیح برای اتاق نشیمن ممکن است کمی پیچیده باشد، زیرا تعداد این لوازم بسیار است. اما مسئله مهم این است که بدانید که اولویت با کدام وسیله تزئینی است که می­تواند سبک جدیدی به اتاق نشیمنتان اضافه کند. با چند تغییر ساده کوچک و تغییر چینش وسایل کنونی خود می­توانید اتاق نشیمن متمایزی برای خود ایجاد کند.


نویسنده: Jaclyn Crawford

ترجمه: گالری آنلاین

logo-samandehi