فضای نرم و سبک که مخاطب را به آغوش میکشد

استودیو طراحی oniki از 400 سیم برای ایجاد سازه ی فضایی CORD / CODE در توکیو استفاده می کند.

به گزارش گالری آنلاین، استودیوی طراحی oniki (ODS) نمایشگاه "CORD / CODE" را ایجاد کرده که در گالری ginza در توکیو ، ژاپن ،نمایش داده شده است.
این پروژه طرح فضایی را با مدل های مقیاس پذیر و قابل تغییر با توجه به اندازه ها و صندلی ای که به تازگی طراحی شده معرفی می کند. عنوان اثر بیانگر چگونگی شکل گیری قطعات از 400 سیم و یک فرمول ساده است.

نصب CORD / CODE توسط یونیکی با استفاده از یک کد بسیار ساده ایجاد می شود. همه بندها به صورت افقی، موازی کف کشیده شده اند.

با نگاهی دقیق به یک گروه از کدهای استفاده شده در لایه های زیرین متوجه میشویم، چهار سیم وجود دارد که به سمت طول و چهار سیم به سمت عرض اتاق کشیده شده اند. این فرمول اساسی است که برای یک لایه استفاده شده است.
هرلایه هر بار دو درجه به سمت مرکز اتاق چرخانده می شود و درست در زیر آینه جمع می شود و در کل 46 لایه بوجود می آورد. این کد ساده و مشخص به طوری زیبا یک فضای پیچیده و آلی را ایجاد می کند.


صندلی CORD / CODE از سیم و استیل ضدزنگ ساخته شده است. سیم های افقی کشیده شده و U شکل شش سطح منحنی بوجود می آورند، که جای نشستن و تکیه گاه صندلی را تشکیل می دهد.
سطوح منحنی توسط 124 سیم ساخته شده است و به طوری قرار گرفته اند که در هنگام نشستن برعکس حالت بدن شکل میگیرند و به نرمی شخصی که روی آن نشسته را در آغوش میگیرد. یک کد به طناب ها داده شده تا در طرح ایجاد شده خط مستقیم و منحنی همزیستی داشته باشند.
علاوه بر این ، سیم های خمیده و در هم پیچیده از اطراف و پشت صندلی قابل مشاهده هستند که با یک زمینه ی زیبا به آن حسی از سبکی را القا میکند که گویی شخصی که روی آن نشسته در آن شناور است.


logo-samandehi