مجموعه ذات نامحدود از MIKAEL CHUKWUMA OWUNNA

هنرمند نیجریه ای-سوئدی Mikael Chukwuma Owunna دو سال و نیم گذشته را برای مجموعه ای به نام ذات نامحدود صرف عکاسی از مردان و زنان سیاه پوست کرده است.


به گزارش گالری آنلاین، موضوعی که Owunna بر روی آن کار میکند با نقاشی دستی و با استفاده از رنگ های فلورسنت و عکاسی در تاریکی کامل توسط فلش و یک فیلتر UV روشن ساخته شده، که بدن های آنها را به چهره های آسمانی درخشان تبدیل میکند.

این مجموعه واکنش هنرمند به عکس ها و فیلم های مکرر از سیاه پوستانی بود که توسط کسانی که قسم خورده بودند از آنها محافظت کنند کشته شده بودند، همچون پلیس ها.

دوستان عکاس، اعضای خانواده و یک نفر که از طریق اینستاگرام به عنوان مدل به پروژه خدمت کردند.
این هنرمند توضیح می دهد که: روح فردی ما تنها یک پرتو از جوهر بی نهایت خورشید است.با فراتر رفتن از طرز دید عموم، من تلاش میکنم تا جهانی فراتر از ساختارهای قابل مشاهده نژادپرستانه، جنسیت گرایانه و ترنسفوبیایی را منور کنم...جایی که بدن های سیاه کاملا آزاد است. او اولین تلاشش را بر روی تصویر بدن خود (و با هویت او به عنوان یک مرد آفریقایی) انجام داد.

در ادامه Owunna میگوید توجه افراد به این پروژه هم از سوی عموم وهمچنین از سوی مدل ها بسیار عالی بود، یکی از مدل ها در حالی که با چشمانی پر از اشک به عکس هایشان نگاه میکند میگوید که آنها همیشه ارزوی دیدن اینکه بدنشان با ستاره ها تزئین شده باشد را داشتند اما این عکس ها از قوی ترین تخیلاتشان هم فراتر رفته است.

او میگوید آنها بعدتر به من گفتند که چقدر این تجربه برای زندگیشان مفید بوده و هر شخصی با پوست تیره لایق این است که خود را بدینگونه ببیند.





logo-samandehi