مزایده مجسمه سرقتی یک ساعت قبل از حراج لغو شد

مجسمه به سرقت رفته «بنکسی» هنرمند مشهور خیابانی که قرار بود در حراجی ساتبیز به فروش گذاشته شود، به دلیل کشمکش بر سر مالکیت آن تنها یک ساعت پیش از موعد مقرر برای فروش، از حراجی حذف شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مجسمه «درینکر» اثر «بنکسی» برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۴ در یکی از میدان‌های لندن دیده شد. کمی بعد هنرمندی به نام «اندی لینکا»‌ این مجسمه را به خانه خود منتقل کرد. او در توضیح این کار خود در مصاحبه‌ای با سی ان ان بیان کرده این مجسمه توسط «بنکسی» رها شده بود و او اکنون خود را مالک اصلی این مجسمه می‌داند. اما این اثر هنری پس از سه سال از خانه «لینکا» نیز به سرقت رفت.

کارشناسان حراجی ساتبیز قیمت یک میلیون پوند را به عنوان ارزش تقریبی این اثر تعیین کرده بودند، اما در پی مباحثی که اخیرا درباره تاریخچه این مجسمه مطرح شد، حراجی ساتبیز فروش این مجسمه را لغو کرد.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

logo-samandehi