کشف غارنگاره‌های ۵ هزارساله در اسپانیا

مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری از اشکال‌ و نمادهای مختلف ۵ هزار ساله روی دیوارهای یک غار واقع در اسپانیا کشف شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته دیلی‌میل، این مجموعه نقاشی‌ها در منطقه صخره‌ای «سان خوآن» واقع در غرب « باداخوس» یکی از شهرهای اسپانیا کشف شده‌اند.

هر کدام از نقاشی‌های کشف‌شده حدود ۱۰ سانتی‌متر طول دارند،‌ و به شکل انسان یا نمادهای همچون تیر خلق شده‌اند. این اشکال توسط یک محقق تاریخی به نام «آگوستین پالومو» حین جست و جو برای یک مقبره باستانی کشف شدند.

غارنگاره

«پالومو»‌ به سرعت متوجه اهمیت این نقاشی‌های دیواری شد ؛چراکه محل کشف آن‌ها با محل اکتشاف غارنگاره‌های مهم اخیر فاصله چندانی ندارد.

مطالعه و بررسی این مجموعه غارنگاره‌های ۵ هزار ساله حدود یک سال زمان برده است و نتایج آن یکم دسامبر در ژورنال « Extremeño Studies » به چاپ رسیده است.

سطح دندانه‌دار و ناهموار دیواره‌های غار یکی از دلایلی است که این دیوارنگاره‌ها تاکنون از چشم‌ها پنهان مانده‌اند.

تاکنون اکتشافات مختلفی در حوزه غارنگاره‌ در منطقه «اکسترمادورا»‌ غرب اسپانیا رخ داده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کشف ۷۱ اثر دست در غار«مالتاراویسو» Maltravieso در دهه ۹۰ میلادی اشاره کرد.

غارهای «مالتاراویسو» برای نخستین‌بار در سال ۱۹۵۱ کشف شدند و گواهی از تجمع انسان در اواسط دوران پارینه‌سنگی (حدود ۳۰ هزار الی ۳۰۰ هزار سال پیش) محسوب می‌شوند.

فقط در سال گذشته، سه نمونه مختلف از هنر در اعماق سه غار که حدود ۴۳۴ مایل با یکدیگر فاصله دارند و در شمال، مرکز و جنوب اسپانیا قرار دارند، ‌کشف شده است .

قدمت خلق غارنگاره در غار « La Pasiega » واقع در شمال اسپانیا به بیش از ۶۴ هزار سال پیش بازمی‌گردد. این یعنی این غارنگره‌ها توسط «نئاندرتال‌ها»‌ خلق شدند و قدمتی بسیار بیشتر از مجموعه نقاشی‌های کشف‌شده توسط «پالومو» دارند.

logo-samandehi