همزمان با چهلمین روز فقدان «استاد مسعود عربشاهی»؛

«صبا» میزبان نکوداشت و نمایشگاه آثار «ساحت حضور» شد

مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا از روز یکشنبه ۱۲ آبان 1398 همزمان با چهلمین روز فقدان استاد مسعود عربشاهی، از پیشگامان جنبش نوین هنرهای تجسمی ایران، میزبان نمایشگاهی از آثار دیده‌نشده این هنرمند صاحب‌سبک ایرانی شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مؤسسه صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، این آیین ویژه از ساعت ۱۶ روز یکشنبه 12 آبان 1398 با مراسم نکوداشت استاد عربشاهی و‌ نشست تخصصی تحلیل آثار این هنرمند پیشکسوت در تالار ایرانِ فرهنگستان هنر آغاز شد. در این مراسم، ابعاد اثرگذاری مسعود عربشاهی بر روند تحول هنری ایران از دهه چهل و شکل‌گیری جنبش هنری سقاخانه با حضور استادان و صاحب‌نظران هنری کشور بررسی شد.

در پایان این نشست، از چند اثر منتخب این هنرمند فقید در نگارخانه «لرزاده» مجموعه صبا با حضور اهالی هنر، رونمایی شد.

این نمایشگاه که بازنمایی بخشی مهم از سیر تکامل هنر نوگرای ایران در یکی از مهم‌ترین مقاطع تکوین تاریخی آن است، با همکاری انجمن هنرمندان نقاش ایران، موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی و مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا برگزار شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 19 آبان 1398، همه‌روزه (به‌جز روزهای تعطیل)، از ساعت 10 تا 18، به نگارخانه استاد لرزاده به نشانی ورودی شرقی: خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره 1552و ورودی غربی: خیابان ولیعصر(عج)،خیابان طالقانی خیابان برادران شهید مظفر شماره 125 موسسه صبا مراجعه کنند.


logo-samandehi