گزارش تصویری نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت در موسسه صبا (بخش سوم)

نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت شامل ۳۰۰ اثر از حدود ۲۵۰ هنرمند است که در طیفهای مختلف: اوتیسم، کم توانی ذهنی، داون، سی پی (فلج مغزی)، و ناشنوا جای می گیرند، از روز یکشنبه ۱۰ آذرماه در موسسه صبا برپا شد و تا ۱۷ آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش گالری آنلاین، آثار ارائه شده عمدتا در قالب اکرلیک روی بوم و تعدادی هم رنگ روغن و آبرنگ بوده و موضوع نقاشی ها هم آزاد بوده است.

هنرمندان توان خواه و دارای معلولیت که آثارشان در این نمایشگاه راه یافته است در دو رده تقسیم و طبقه بندی شده اند:

گروه اول شامل توان خواهانی که در مراکز توانبخشی، تحت فعالیت هنردرمانی و آموزش بوده و سبک آثارشان از امپرسیونیسم به بعد را از جمله گرایشهای فوویستی و آبستره- انتزاعی در برمی گیرد.

گروه دوم شامل تعداد محدودی از افراد معلول آزاد است که هنرمند بوده و در شیوه های متنوعی از کلاسیک و رئالیستی تا مینیاتور و نگارگری و نقاشیخط آثار خود را اجرا و ارائه نموده اند. تعدادی از هنرمندان حرفه ای در این گروه به چشم می خورند.

گروه سوم هنرمندانی هستند که به شکل تخصصی در رشته های نقاشی و گرافیک تحصیل کرده یا به صورت آزاد نقاشی را آموخته و کار کرده اند.

شرکت کنندگان در این نمایشگاه از سراسر نقاط ایران هستند.

نمایشگاه نقاشی افراد دارای معلولیت و هنرمندان توان خواه در نگارخانه خیال شرقی همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

logo-samandehi