درجه بندی کارت‌های صلاحیت تدریس در آموزشگاه‌های آزاد هنری

شیوه اجرای آزمون‌های صدور کارت صلاحیت تدریس آموزشگاه‌های آزاد هنری بازنگری و بروز رسانی شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش با اعلام این خبر اظهار داشت: ارتقاء سطح کیفی آموزش هنر در آموزشگاه های آزاد هنری از مهمترین دغدغه ها و اهداف دفتر آموزش است که در این راستا برنامه های متعددی در دست تدوین است.

وی افزود: تعیین صلاحیت مربیان و مدرسان آموزشگاه های آزاد هنری از اهمیت زیادی در راستای کیفی بخشی آموزشگاه ها برخوردار است که در این زمینه با توجه به اهمیت موضوع و به منظور بازنگری و به روز رسانی شیوه برگزاری آزمون ها، جلسات فشرده ای با اساتید رشته های مختلف هنری برگزار شد تا آزمون ها را به شکلی نوین و تخصصی برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش ادامه داد: در شیوه جدید، صلاحیت متقاضیان تدریس در آموزشگاه ها در زمینه دانش، تخصص و تجربه، مهارت و توانایی و شیوه کلاس داری ارزیابی شده و براساس امتیاز کسب شده، فرد متقاضی صلاحیت درجه 1 و 2 و 3 اخذ می نماید.

اسماعیلی تأکید کرد: دریافت کنندگان هر یک از درجات فوق، مجاز به تدریس در همان سطح (و سطوح پایین تر) در آموزشگاه های آزاد هنری است، یعنی مدرسی که دارای درجه 3 است در آموزشگاه های درجه 3، مدرسین درجه 2 در آموزشگاه های درجه 2 و 3 و مدرسین درجه 1 در آموزشگاه های درجه 1 و 2 و 3 می توانند تدریس نمایند.

وی خاطرنشان کرد: صلاحیت مدرسین در شوراهای تخصصی آزمون در رشته های موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، خوشنویسی و هنرهای سنتی که متشکل از اساتید و کارشناسان این رشته ها هستند تعیین و درجه بندی می گردد.

شایان ذکر است: متقاضیان دریافت کارت صلاحیت تدریس می­توانند به سامانه aes.farhang.gov.ir مراجعه و پس از مطالعه شیوه­ نامه کارت صلاحیت تدریس نسبت به ثبت نام در رشته مورد تقاضا اقدام نمایند.

logo-samandehi