تعویق برپایی نمایشگاه «از فرش تا عرش» در امارات


رفیع‌الدین رضوی مدیرعامل مجموعه آفرینش‌های هنری «سلام» گفت: فعلا در تدارک برگزاری یک نمایشگاه خوشنویسی هستیم که قرار است از ۲۲ تا ۳۰ مرداد در فرهنگسرای نیاوران برپا شود. در این نمایشگاه حدود ۵۰ تابلو ارایه می شود که از این میان تعدادی به استادان قبلی ما از جمله محسن سلیمانی، امید گنجعلی و همچنین تعدادی هم به هنرمندان خوشنویس جدید اختصاص دارد.

برگزارکننده نمایشگاه «از فرش تا عرش» با اشاره به جزییات بخش خوشنویسی این نمایشگاه در نیاوران توضیح داد: در این نمایشگاه آثاری حاوی اشعاری از مولانا، حافظ، خیام و همچنین آثاری درباره حضرت علی (ع) عرضه می شود که از ۱۵ تا ۶۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

رضوی بیان کرد: ما در قیمت گذاری آثار کمی هنجارشکنی کرده ایم. معمولا قیمت های بالا در آثار هنری به استادان مشهور اختصاص دارد اما آثار ما در حوزه کارگاهی و جمعی تولید شده اند و سطح کیفی اثری که خروجی چنین گروهی باشد از یک اثر بهترین استاد کشور هم بالاتر است. این رویه که اثر استاد مشهوری را به خاطر نام او قیمت گذاری کنند چند سالی است که دیگر در دنیا وجود ندارد. گاهی ما آثاری را از بعضی چهره های نامدار می بینیم که باعث تعجب ما می شود و حالا ما خواستیم در این رویه هنجارشکنی کنیم.

وی همچنین با اشاره به نمایشگاه «از فرش تا عرش» که قرار بوده است در تابستان در امارات برگزار شود، گفت: به دلیل اوضاع سیاسی منطقه قرار شد برگزاری این نمایشگاه به تعویق بیفتد و در مهرماه برگزار شود.. همچنین قصد داریم نمایشگاه خود را در دیگر کشورها برگزار کنیم و تاکنون صحبت هایی داشته ایم که نمایشگاه را در کشورهایی چون سنگاپور، اندونزی و آلمان برپا کنیم که احتمالا برای زمستان خواهد افتاد.

منبع : مهر

logo-samandehi