اخبار

1395/3/29
بنای بزرگی در شهر باستانی پترا کشف شد
باستان‌شناسان بنای بزرگی را که زیر ماسه‌هایشهر باستانی پترا در اردن مدفون شده بود، یافته‌اند.این باستان‌شناسان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، نقشه‌برداری زمینیو عکس‌هایی که با پهپاد گرفته بودند، توانستند محل این بنا را شناسایی کنند
1395/3/26
نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط «ربنا » در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی
به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه «ربنا » مجموعه ای از آثار خوشنویسی و نقاشی خط اساتید برجسته ، آریامنش ، امیرخانی ، احصایی، احمدیان ، افجه ای، بزرگی، بهبانی، خاکباز، خروش، دایی نبی، رسولی، روشن ضمیر، زنده رودی، سعادتمند، شیرازی، شیرچی، صادق زاده، فلاح، فلسفی، محمدپور، نقاشیان در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می شود.
1395/3/25
نقش مجسمه ها در ساخت هویت شهری
ورود هنرهای تجسمی بویژه گونه مجسمه سازی به عرصه فضای شهری می تواند علاوه بر زیبایی شهر، در ساخت هویت شهری تاثیرگذار باشد.
1395/3/25
مجسمه‌های موزه صنعتی احیا و مرمت می‌شوند
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از مرمت مجسمه‌های موزه علی‌اکبر صنعتی خبر داد و گفت: با توجه به این‌که سازمان، بهسازی و مرمت موزه را در دستور کار دارد، مجسمه‌های موزه نیز مرمت می‌شوند.
1395/3/24
دیدار با مرد برنزی وسط شلوغی شهر
سال‌هاست یک مرد برنزی با تنی شبیه قفسِ پرنده‌ها، گوشه‌ای از تهران شلوغ و پرازدحام نشسته است، این اثر یکی از جالب‌ترین مجسمه‌های سوررئال دنیا به‌شمار می‌رود.
1395/3/20
بیستم خرداد روز جهانی صنایع دستی
صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت به این زندگی خشن و انسان تا هست لطافت را می خواهد و صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می کند. ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی را گرامی میداریم.
1395/3/18
نصرالله افجه‌ای: «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» پیوندی میان گذشته و امروز هنر است
نصرالله افجه‌ای هنرمند خوشنویس درباره اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» گفت: اجرای این طرح، مانند کتاب خواندن است، در واقع این آثار راهنما و سازنده هستند و نمی‌توان گفت اجرای این طرح خوب نیست.
1395/3/17
"صورت یا معنا، مسئله این است!" گزارشی از نشست آیکونولوژی از سلسله نشست‌های تخصصی موسسه‌ی کتاب آرایی ایرانی
آیکونولوژی به عنوان یک روش و رویکرد در پی تبیین آثار هنری به خصوص آثار هنری بصری است به گونه‌ای که مخاطب به فهم کنه این آثار نایل آمده و از این راه به برقراری رابطه با اثر توانا گردد. از همین راه است که مخاطب اثری هنری، چه مخاطب عام و چه مخاطب خاص، در صورت عدم بر قراری رابطه‌ی مذکور از حظ از هنر و درک مفاهیم آن محروم می‌شود و مخاطب خاص هنر (منتقد، محقق، مورخ هنر و ...) علاوه بر آن در پیشبرد کار خود نیز قطع یقین به خطا خواهد رفت. بنابراین آیکونولوژی که در جست و جوی معانی پنهان در صورت اثر هنری است به عنوان یک روش برای فهم آثار هنری لازم و ضروری است.
1395/3/11
مواجهه با یک اتفاق غیرعادی در تهران
کامبیز درمبخش درباره‌ی برپایی رویداد «هنر ناگهانی» گفت: آنچه که در این رویداد خلق می‌شود یک اتفاق غیرعادی و چیزی است که مخاطب آن را تا به حال ندیده است، همین کشف کردن نقطه‌ی اصلی ماجراست.
1395/3/6
در گفت‌وگو با یک پژوهشگر مرمت آثار هنری مطرح شد؛ چه بر سرِ تابلوی سردار اسعد بختیاری آمده است؟!
فدائیان با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در بخش مرمت بسیار عقب‌تر از دنیا حرکت می‌کنند، گفت: دانشجویانی که در این مراکز تحصیل می‌کنند حتی یکبار هم در طول دوران تحصیل اثر هنری را مرمت نکرده‌اند و بدون اینکه کار عملی انجام داده‌باشند وارد بازار کار می‌شوند.
logo-samandehi