مقالات

1401/8/28
مرثیه مدرن «ویلیام ترنر»؛ واقعه‌ای طوفانی در قلب لندن
«تیلت ریورپول» یکی از زیر مجموعه‌های موزه تیلت مدرن لندن به تازگی چند اثر از ویلیام ترنر نقاش دره کلاسیک را در معرض دید عموم قرار داده است. جاناتان جونز خبرنگار «گاردین» به همین مناسبت گزارشی درباره ویلیام ترنر و آثارش منتشر کرده است
1401/8/15
نگاهی به مجموعه‌دارانی که آثار عجیب را جمع‌آوری می‌کنند
مجموعه‌داری بخشی مهم در عرصه هنرهای تجسمی است. اما همیشه قرار نیست مجموعه‌داران به جمع‌آوری آثار گران و فاخر بپردازند. برخی از آنها با نگاهی متفاوت آثاری را جمع‌آوری می‌کنند که به لحاظ مالی هیچ سودی ندارد. پیکسل‌های مگنتی یکی از موارد عجیب است.
1401/8/4
نگاهی به بهترین آثار تاریخ هنر و ناگفته‌هایی از آنها
بدون شک انتخاب چند اثر معدود به عنوان بهترین آثار تاریخ هنر کار بسیار دشواری است؛ اما می‌توان با درنظر گرفتن فاکتورهایی مشخص و در نظر گرفتن ویژگی‌ها و چهارچوب‌های مهم چند اثر ویژه را معرفی کرد. رسانه «CNN» ضمن انجام این کار به بیان ناگفته‌هایی پرداخته که قبلا از آنها بی‌خبر بوده‌ایم.
1400/10/30
ده هنرمند با بیشترین بازدید در نمایشگاه موزه ها در سال ۲۰۲۲
سال پیش رو وعده می دهد که پر از نمایشگاه های موزه های پیشگامانه باشد، از اولین نمایش گذشته نقاش بین رشته ای تحسین شده Nick Cave تا نمایشگاه بزرگی که بیش از شش دهه کار هنرمند و فعال چند رسانه ای Faith Ringgold را به نمایش می گذارد.
1400/10/8
هفت هنرمند رکوردشکن در حراجی های سال 2021
به دنبال اختلالات مربوط به بیماری همه گیر در سال 2020، سال 2021 ترکیبی از هنجارهای قدیمی بازار هنر و واقعیت های جدید دوران COVID-19 بود. رویدادها و حراج‌های حضوری بازگشتند، اما همچنان در کنار محیط‌های فروش دیجیتال جدید به همزیستی ادامه می‌دهند.ب
1399/7/22
سهل‌انگاری در طراحی و اجرای سفارش‌های تجسمی در ایران
اخیرا در فضای مجازی و بعضی رسانه‌ها در اعتراض به مجسمه‌ها، نقش برجسته‌ها و بعضی لوگوهایی كه از برخی شخصیت‌های معاصر ساخته یا برای وزارتخانه‌ای طراحی شده، حركتی شكل گرفته كه می‌تواند حكایت از مشكلی باشد بزرگ‌تر كه به گونه كوهی در زیر آب گاهی نوك خود را از آب بیرون می‌دهد و با دیدی دقیق‌تر ماهیت و عملكرد خود را عیان می‌كند.
1398/7/21
رادیو بین سالهای ۵۷ تا ۶۷ در گوش طبیعت بی‌جان چه می‌گوید
"همه مواد خامی که حافظه را پر کرده، به نظم کشیده می شوند، مرتب و هماهنگ می شوند و همان فرایند آرمانی شدن را از سر می گذرانند که محصول تیزبینی کودک گونه است. تیزبینی جادویی ای که به سبب معصومیت چنین است." (شارل بودلر، نقاش زندگی مدرن)
1398/4/5
آینده هنر ۲۰ سال بعد چگونه خواهد بود؟
آینده گرچه نامعلوم است، برخی عوامل مهم را در افق پیش رو نمی‌توان انکار کرد. از میان این عوامل می‌توان به تغییرات اقلیمی و جمعیتی و نیز دگرگونی‌های جغرافیایی- سیاسی اشاره کرد. به بیان دیگر، در آینده درواقع فقط تغییر است که قطعیت دارد- حال چه از نوع مطلوب باشد و چه از نوع نامطلوب. در چنین چشم‌اندازی برای پیش‌بینی آینده هنر ضروری است که به چگونگی واکنش هنرمندان به این دگرگونی‌ها توجه کنیم. همچنین باید به این‌ موضوع بپردازیم که هنر در زمان حال و آینده در تحقق چه اهدافی می‌کوشد.
1398/1/25
بی ارزشیِ زشتی: در دفاع از نقاشی های زشت
داخل ساختمانی قدیمی و آجری در میدان دیویسِ شهر سامِرویل، زیر سکوی مطلا و نشیمن­گاه­های قرمز مخملی [سالن تئاتر]، موزه­ای نامعمول برپاست. پنهان در زیرزمین ساختمانی به سبک "هنر دِکو" متعلق به سال 1914 مجموعه­ای از نقاشی­های زننده و طراحی های مشوّش کننده وجود دارد که به نام موزه­ ی "هنر بد" شناخته شده است.
<< آخرین صفحه < صفحه بعدی صفحه قبلی > اولین صفحه >>

صفحه شماره: 1

تعداد كل : 53
logo-samandehi