در آستانه برگزاری هفتمین کارنمای پژوهشی مطرح شد؛

شیرین بوریایی‌دوست :همدلی، همفکری، تلاش مضاعف و دوسویۀ اعضا و هیئت مدیره می‌تواند باعث پیشبرد اهداف انجمن شود.


شیرین بوریایی‌دوست در حاشیۀ برگزاری سومین کارنمای انجمن هنرمندان نقاش که مختص اعضای بالای 40 سال است در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین دربارۀ آثاری که در این نمایشگاه ارائه خواهد داد، گفت:

تعداد 5 اثر پرتره که در کادر دایره‌ای شکل، کار و در قابی مربع شکل قاب گرفته شده‌اند را انتخاب کردم و تحویل دادم. ابعاد سه عدد از آنها 50 در 50، یکی از آنها 84 در 84 و آخری نیز 88 در 88 است. تکنیک مورد استفادۀ من اکریلیک بوده و کارها، ترکیبی از عینیت و ذهنیت هستند؛ به این صورت که در ابتدا از چهره‌های واقعی ایده گرفته‌ام، سپس با ذهنیت و تصورات خودم تغییراتی را بر روی آنها اعمال کرده‌ام.

در یک دورۀ کاری تصمیم به برگزاری یک نمایشگاه انفرادی با حدود 30 الی 40 اثر داشتم که 20 عدد از آنها را نیزدر همین سبک دایره نقاشی کرده بودم؛ برای شرکت در این کارنما 5 عدد از همان آثار را که با هم از لحاظ تکنیک و معنا هارمونی بیشتری داشتند انتخاب کردم.

وی برگزاری این نمایشگاه‌های گروهی را رخدادی مثبت تلقی کرد و افزود:

تعداد اعضای انجمن بسیار زیاد است و لازم بود که هنرمندان هر چه بیشتر با یکدیگر و سبک آثار سایرین آشنا شوند. در رابطه با تقسیم‌بندی سنی هم به نظرم انجمن با توجه به تعداد اعضا بالاخره لازم بوده است که نوعی تقسیم‌بندی انجام دهد تا نظمِ لازم بر قرار شود. این رویداد بازتاب خوبی هم داشته است. کتاب نمایشگاه هم می‌تواند در مقولۀ معرفی هنرمندان و آثارشان و دسته‌بندی آنها نقش بسزایی داشته باشد.

بوریایی‌دوست در پاسخ به این سوال که " برگزاری این کارنماها را تا چه حد بر فعالیت اقتصادی هنرمند موثر میداند؟" گفت:

در رابطه با بازتاب اقتصادی و مالی این کارنماها اطلاعی ندارم و این اولین کارنماییست که خودم هم در آن شرکت کردم. هنوز نتیجۀ آن را ندیده‌ام و نمی‌توان دربارۀ آن قضاوتی بکنم. ولی در هر صورت، آثار معرفی می‌شوند و ممکن است برای آنها موقعیت خرید نیز پیش بیاید.

وی در ادامه با تأکید بر این موضوع که کار یک نقاش نقاشی کردن است، آن‌هم در آرامش خاطر؛ و سایر مسائل از جمله پیدا کردن مشتری برای آثار باید بر عهدۀ نهادی مثل انجمن باشد، افزود:

شاید همۀ نقاش‌های ما مهارت برقراری ارتباط با کلکسیونرها و خریداران داخلی و خارجی را نداشته باشند. به نظرم انجمن میتواند با کمک و حمایت ساز مانها و ارگانها و... در فروش آثار نقاشی اعضا تاثیر گذار باشند. کما اینکه تا کنون هم همین کار را کرده است.

بوریایی دوست بر لزوم حمایت اعضا از انجمن نیز تأکید کرد و توضیح داد:

بهترین کار و حمایت از سوی اعضا اینست که در مجمع‌های عمومی انجمن هنرمندان نقاش ایران شرکت کنند و ایده‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود را با هیئت مدیره در میان بگذارند. همدلی، همفکری، تلاش مضاعف و دوسویۀ اعضا و هیئت مدیره می‌تواند باعث پیشبرد اهداف انجمن شود.

به نظر من اعضای کمیتۀ نمایشگاه‌ها به خوبی فعالیت می‌کنند و اگر بخواهم از یک تا 5 به آنها نمره دهم، همان 5 را می‌دهم. امیدوارم که این نمایشگاه مورد استقبال مردم، خریداران، کلکسیونرها، کیوریتورها، سازمان‌ها و ... قرار گیرد.

کارنمای هفتم از روز جمعه سیزدهم بهمن ماه آغاز و تا بیست و هفتم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

علاقه مندان جهت بازدید از آثار می توانند به گالری های خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه نمایند.



logo-samandehi