"اِدِما" بر روی دیوار گالری همه

گالری همه از روز جمعه 6 خردادماه میزبان نقاشی و حجم های کیمیا نوریان تحت عنوان "اِدِما" شده است.

کیمیا نوریان در خصوص شکل گیری ایده برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: ایده شکل گیری آثار این نمایشگاه ۲ سال پیش با حادثه سقوط هواپیمای اکراین شروع شد، تصمیم گرفتم این هواپیما رو به شکل موجودی تصویر کنم که در این دنیا باقی مونده، در فضاهای مختلف قرار میگیره و در همه صحنه ها برمیگرده و به مخاطب نگاه میکنه، اما در ادامه مسیر این موجود پخته تر شد، معنای وسیع تری پیدا کرد و نمادی شد از درگیری هایی که ما با سایه های درونیمون داریم.

این هنرمند ادامه داد: تمام آثار این مجموعه در دسته هنرهای مفهومی قرار میگیرند، نقاشی ها با تکنیک رنگ روغن و مجسمه ها با متریالهای مختلف، پلی استر، سیمان و پاپیه ماشه کار شده اند. در مجموع ۱۶ اثر با ابعاد مختلفی به نمایش درآمده است.

به گفته نوریان روان شناسی فروید و تفکرات یونگ در شکل گیری اندیشه وی موثره بوده اند. او می گوید: ادم در پزشکی به معنای التهاب است و موجود حاضر در این مجموعه طی کشمکش با سایه درونی خودش بی هویت و ملتهب شده است.

این ایده از علاقه من به مطالعه متون فلسفی و روان شناسی آغاز شد و پیشینه ی تحصیلی من که دکتر دامپزشک هستم قطعا در چگونگی ایده پردازیم موثر بوده است.

وی افزود: فکر میکنم این موضوع جای کار خیلی بیشتری داره و شاید من تازه در ابتدای مسیر هستم.

در این مجموعه سایه های درونی که همان امیال ممنوعه ما هستند به صورت خروسی سرکش نشان داده شده و انسانی بی هویت در تلاش برای سرکوب و انکار کردن اوست اما به مرور پذیرشی صورت میگیرد تا در تابلوی آخر آرامش نسبی دیده میشود. تمام آثار دارای طنز تلخی هستند

نمایش آثار این هنرمند تا ۱۶ خردادماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید می توانند همه روز به جز چهارشنبه ها از ساعت 10 الی 20 و روزهای جمعه از ساعت 16 الی 20 به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به زعفرانیه، پلاک ۲۸۸۰، گالری همه، گالری شماره ۱ مراجعه نمایند.

logo-samandehi