با رونمایی از نقاشی ها و عکس های بیش از صد هنرمند ایرانی؛

" مانا هنر ایرانی " به موزه فلسطین رسید

موزه هنرهای معاصر فلسطین با نمایشگاه گروهی " مانا هنر ایرانی " میزبان نقاشیها و عکسهای بیش از صد هنرمند ایرانی با رویکردی نو به فرهنگها و قومیتهای ایران شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر فلسطین- وابسته به فرهنگستان هنر- این نمایشگاه که عصر دوشنبه بیست و هشتم فروردین در میان استقبال چشمگیر اهالی هنر و با حضور هنرمندان نام آشنایی چون: مصطفی سپهوند، میلاد فیضی، آنیتا هاشمی مقدم و رومینا راد در محل این موزه گشایش یافت، مجموعه ای شامل 120 اثر در قالب نقاشی و عکس از 103 هنرمند- اعم از استادان و هنرجویان- است که نگاه خود را به روح فرهنگی اقوام سراسر ایران معطوف ساخته است.

حسین سیف، کیوریتور " مانا هنر ایرانی " است که پیش از این نیز، همین مجموعه را در تالار انجمن نقاشان ایروان( ارمنستان) و سفارت ترکیه به نمایش گذاشته و منتخب آثار ارائه شده در موزه فلسطین را پس از اتمام این نمایشگاه در گالری موزه تاریخ تفلیس ( گرجستان ) به روی دیوار خواهد برد.

" مانا هنر ایرانی " که با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا و موزه هنرهای معاصر فلسطین و نیز با حمایت آتلیه خانم راد و فتو ماسک برپا گردیده شامل دو بخش عکاسی و نقاشی است که در بخش نقاشی، 20 اثر با مضمون فرهنگ و قومیتهای ایرانی، نگاه خود را به روح سنت و هویت این اقوام در سراسر سرزمینمان انداخته است. در بخش عکاسی نیز یکصد اثر از هنرمندان جوان ارائه شده که تنوعی چشمگیر از تکنیک های عکاسانه را با نگاهی نوآورانه و خلاق در شیوه هایی چون: انعکاس، بازی با نور، سرعت و رنگ، عکاسی اکسپرسیو، عکاسی کوبیستی، نگاه فتومدیا و...بازتاب می دهد. در بخش عکاسی نیز همچون نقاشی، تلاش هنرمندان در نزدیک شدن به جلوه هایی از روح قومیتهای ایرانی همراه با نوگرایی در فرم به چشم می خورد.

موزه هنرهای معاصر فلسطین که با " مانا هنر ایرانی " سال جدید پرمخاطبی را آغاز کرده است تا دوم اردیبهشت میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه خواهد بود.

علاقه مندان جهت بازدید می توانند به نشانی : تقاطع طالقانی و ولیعصر، خیابان برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره 74 مراجعه نمایند.

logo-samandehi