گزارش تصویری نمایشگاه قهرمان سازی ساحت نا اندیشه

نمایشگاه حاضر در واقع بخشی از پروژه ایست كه پویا آریانپور برای شاگردانشان مطرح كردند. بر طبق آن كلیه هنرجویان به ٤ گروه تقسیم شدند تا هر گروه فضایی را خارج از فضای متداول گالری ها انتخاب كرده، با توجه به فضا مفهومی را مطرح كنند، و با توجه به مفهوم مورد نظر كار كنند. از این رو هر گروه (متشكل از ٥ و ٦نفر)، به طور جداگانه در سطح شهر به جستجوی فضای غیرمعمول، و مناسب پرداختند.
در این راستا گروه ما با محوریت غیر معمول بودن، فضای حاضر را انتخاب كرد چرا كه با توجه به موقعیت مكانی ، در میان انبوهی از برجهای ساخته شده و در حال ساخت، امكان پیدا كردن فضایی با چنین وسعتی، و اینچنین رها شده، تقریبا غیر ممكن مینمود؛ فضایى باز با وسعتی حدود ٢٠٠ متر مربع و حضور انبوهی از علفهای حرز. فضایی كه بهترین شرایط را برای خیال پردازی فراهم می آورد
چیدمان حاضر در واقع از مجموع اشیائی ساخته شده، بخش مهمی از زندگی روزمره میباشند، و ما از آنها، كه غالبا در فضا بر جای مانده بودند، به عنوان ساخته آماده (ready made) استفاده كردیم. اشیائی كه از طرفی حاوی انبوهی از خاطرات و داستانهای سر به مهر هستند، و از طرف دیگر ما را به تاریكترین و دنجترین كنج افكار انسان امروزین ارجاع میدهند.
سعی ما بر این بود تا این مكان را برای مخاطب فراهم آوریم تا خود، به طور مستقل دست به خوانش اثر بزند.
ساعت اجرا عصر انتخاب شد تا نورپردازی و بازی سایه ها روی گستره ی ٨ متری دیوار، به گونه ای باشد كه مخاطب هر چه بیشتر به خیال خود بال و پر بدهد.
مفهوم "قهرمان سازی ساحت نا اندیشیده" از شیوه ای صحبت میكند كه هنرمندانی چون "مارك روتكو" از آن استفاده می كردند و بر فلسفه اگزیستانسیالیسم تكیه دارد. این عنوان، (شاید) به طور مستقیم و بی حاشیه با فلسفه سر و كار دارد واستیتمنت كاملی را ارائه میكند/میدهد.
آنچه را كه مشاهده میكنید، حاصل كار گروهی و مشاركت بی شائبه اعضای گروه، در جهت هماهنگ سازی و نزدیكی همه اعضا با زوایای دید متفاوت میباشد. امید بر آن كه این تجربه، كلیدی باشد برای سایر فعالیتهای گروهی.


logo-samandehi