موفقیت کودک ایرانی در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان مکزیک

یک کودک نقاش ایرانی برگزیده بیست‌ و هفتمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان کشور مکزیک در سال ۲۰۲۳ شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست‌وهفتمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان کشور مکزیک در سال ۲۰۲۳ با عنوان «این مکزیک من است» برگزار و در آن «روشنا زمردعزت» ۹ ساله از مرکز مجتمع شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه به عنوان یکی از ۱۴ برنده اصلی معرفی شد.

برگزارکننده این دوره مسابقه، از کودکان و نوجوانان جهان خواسته است تا تخیل خود را نسبت به موقعیت جغرافیایی مکزیک که از سوی اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس، خلیج کالیفرنیا، خلیج مکزیک و دریای کارائیب، و همچنین جزایر متنوع دربرگرفته شده است، به‌تصویر بکشند.

این مسابقه را مؤسسه مکزیکی‌های خارج از کشور که یک نهاد غیرمتمرکز وزارت امور خارجه و زیر نظر دفتر صدراعظم است به منظور برجسته‌کردن اهمیت ثروت فرهنگی و طبیعی و همچنین ترویج مراقبت از گونه‌ها، اقیانوس‌ها و دریاهای مکزیک برگزار می‌کند.

بر اساس این خبر به بیست‌و هفتمین دوره مسابقه نقاشی مکزیک ۲هزار و ۹۴۷ اثر نقاشی ارسال شد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ۱۴۶ اثر اعضای خود را شرکت داده بود.

یادآوری می‌شود نمایشگاهی از آثار برگزیده در مرکز فرهنگی مکزیک برپا و همچنین این آثار در تقویم سال ۲۰۲۴ این مرکز فرهنگی منتشر شد، که به همراه جوایز به برندگان اهدا می‌شود.

logo-samandehi