تجلیل از مقام هنری استاد ابراهیم مقبلی در تبریز

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، "علی اکبر صفی پور" در جمع خبرنگاران گفت: استاد ابراهیم مقبلی هنرمندی متواضع و از اساتید برجسته و کم نظیر حوزه‌ هنر نقاشی است و تصاویر کم نظیری که وی در آثار خویش نقش زده است، او را در زمره‌ی هنرمندان نامدار معاصر قرار داده است.

وی تکریم و قدردانی از اصحاب فرهنگ و هنر را یکی از مهمترین وظایف متولیان فرهنگی برشمرد و گفت: جامعه‌ای که نتواند قدرشناس بزرگان و شخصیت‌های برجسته و فرهیخته خود باشد نمی‌تواند از فرهنگ و هنر خود در برابر هجمه‌ها محافظت کند.

صفی‌پور شناساندن صاحبان فکر و اندیشه و هنرمندانی را که همواره در خدمت به جامعه پیشتاز بوده و در عرصه‌های مختلف تاثیر گذارند را بهترین شیوه الگوسازی برای نسل جوان عنوان کرد.

وی با اشاره به رویکرد اداره کل ارشاد استان در معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی هنرمندان برجسته و اصحاب فرهنگ، گفت: طرح بزرگداشت اساتید و بزرگان آذربایجان و همچنین معرفی پیشنیه گهربار این مرز و بوم در دستور کار این اداره کل است.

براساس این گزارش آیین تجلیل از مقام هنری استاد ابراهیم مقبلی هجدهم بهمن ماه جاری ساعت 16 در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

گفتنی است استاد ابراهیم مقبلی متولد 1317 تبریز بوده و دارای نشان درجه ی یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سابقه هنری وی به بیش از 55 سال می‌رسد. از جمله فعالیت های وی می توان به تدریس در هنرستانهای میرک، کوثر، نگارخانه شخصی، سینمای جوان، خانه فرهنگ تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اشاره کرد. تعدادی از آثار این هنرمند پیشکسوت و برجسته‌ استان در موزه برلین، باکو، موزه هنرهای معاصر تهران و کاخ سعد آباد و مقبرﺓ الشعراء تبریز نگهداری می شوند. همچنین وی در سال 1381 بعنوان پیشکسوت برگزیده ملی انتخاب شده است و دارای ده‌ها جایزه در مسابقات مختلف هنری است.

logo-samandehi