گفت‎وگوی هنری ایران و مکزیک را به هم نزدیک می‏‌کند / سفیر مکزیک: آثار جشنواره تجسمی فجر ارزشمند است

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، اولیسس کانچولا سفیر مکزیک در تهران درباره بخش هفته هنر مکزیک در هشتمین جشنواره بین‏‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: برای مکزیک باعث افتخار است که توانسته است در جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت کند، دلیل این موضوع تنها نام این جشنواره نیست بلکه وجود آثار هنری با ارزشی است که به آن فرستاده شده است. با توجه به مطالعاتی که در زمینه کیفیت آثار جشنواره فجر در دوره‎های قبلی داشتیم، تصمیم گرفتیم آثار سه هنرمندان مکزیکی در رشته‎های مختلف که هر سه آنها از چهره‎های نامدار هنر مکزیک هستند را به این جشنواره ارسال کنیم. از این هنرمندان در سه رشته حجم، عکاسی و نقاشی آثاری را در بخش هفته مکزیک جشنواره تجسمی فجر به نمایش گذاشته‌‏ایم.
وی ادامه داد: یکی از این هنرمندان خوسه پوسادا از هنرمندان نامدار مکزیک است که نقاشی‏‌های او در این نمایشگاه روی دیوار رفته است. هنرمند دیگر عکاس شهیر مکزیکی تینا مودوتی است. علاوه بر این دو مجموعه که به هنرمندان قدیمی مکزیک تعلق دارد از هنر معاصر مکزیک نیز آثار حجمی گابریلا رودریگز نیز در این نمایشگاه در معرض دید هنردوستان ایرانی قرار گرفته است.
سفیر مکزیک در تهران درباره اینکه چرا آثار این سه هنرمند برای نمایش در ایران انتخاب شده است نیز گفت: در این فستیوال به سه دلیل می‏‌توان با آثار این سه هنرمند ارتباط برقرار کرد. من آثار بسیاری از حجم و نقاشی و عکس در ایران دیده‎ام که بسیار قوی هستند به همین دلیل ما تلاش کردیم آثاری را از هنرمندان مکزیکی انتخاب کنیم که بسیار قوی باشند و مورد توجه مخاطب ایرانی قرار گیرند. در حقیقت هنرمندان بسیاری هستند که در مکزیک در زمینه هنرهای تجسمی کار می‏‌کنند و انتخاب از میان آنها بسیار دشوار است به همین دلیل ما از میان هنرمندان قدیمی و هنرمندان معاصر این سه هنرمند را انتخاب کردیم.
کانچولا همچنین درباره آثاری که در این دوره از جشنواره تجسمی فجر به نمایش گذاشته شده است نیز اظهارکرد: آثار هنرمندان ایرانی را دیدم و با بسیاری از آنها ارتباط برقرار کردم. آثاری که به نمایش گذاشته شده است کیفیت بسیار بالایی دارد و باعث خوشحالی است که در چنین فضایی ما نیز آثار هنرمندان مکزیک را به نمایش گذاشتیم. مطمئن هستم نمایش مجموعه‌های هنری هنرمندان از کشورهای مختلف باعث نزدیکی آنها به یکدیگر می‌‏شود و می‏‌تواند همکاری نزدیکی را میان هنرمندان ایران و مکزیک ایجاد می‎کند.
وی همچنین گفت: گفت‏‌وگوی میان ملت‌ها در بخش‎های گوناگونی می‎تواند وجود داشته باشد. تعامل فرهنگی بین ایران و مکزیک می‎تواند روابط خوبی را میان دو کشور ایجاد کند. هر دو کشور مکزیک و ایران دارای تاریخی قوی هستند و مطمئن هستم که گفت‎وگوی میان این دو کشور می‎تواند تفاهم خوبی را میان آنها به وجود آورده و موجب روابط بیشتر میان دو کشور شود.

هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تا تا 17 اسفندماه در موسسه فرهنگی و هنری صبا و 20 استان کشور میزبان دوستداران به هنر است.

logo-samandehi