فراخوان سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی «بچه‌های اربعین»

ستاد اربعین کانون پرورش فکری سوگواره‌ی ملی «بچه‌های اربعین» را با هدف ساماندهی و اعتلای سوگواره‌های استانی ویژه کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌کند.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یکی از گردهمایی‌­های بزرگ شیعیان، راهپیمایی عظیم اربعین است که هر ساله از مسیرهای منتهی به شهر مقدس کربلا باهدف تکریم واقع­ه جانگداز عاشورا و زیارت مرقد سالار شهیدان برگزار می­شود. کودکان و نوجوانان همواره در این سفر معنوی همگام و همراه بزرگترها بوده‌­اند و قداست و صمیمیت خاصی به آن بخشیده‌­اند.

به همین منظور ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با ارادت به سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان سوگواره­‌ی فرهنگی، هنری و ادبی «بچه­‌های اربعین» را برگزار می­کند.

بهره‌­مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان جهت آگاهی‌­بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌­های معنوی و اجتماعی واقعه­ عاشورا و به‌ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان، به‌ تصویرکشیدن آیین عاشورایی و سنت‌های عزاداری اربعین در هر گوشه از مرز و بوم ایران و فراهم‌آوردن زمینه‌­ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین (ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان از اهداف این سوگواره است.

همچنین راهپیمایی روز اربعین، آیین و سنت‌های محرم و اربعین و میهمانان کوچک امام حسین (ع) محورهای موضوعی این فراخوان هستند.

سوگواره‌ی ملی «بچه‌های اربعین» در بخش‌های فرهنگی (ویدئـو پادکست، قصه‌­گویی)، هنری (نقاشی، عکاسی) و ادبی (داستان کوتاه، شعر، سفرنامه­‌نویسی) برگزار می‌شود.

گروه سنی شرکت‌کنندگان بخش فرهنگی 12 تا 17 سال (نونگاه و نوجوان) هستند.

در بخش هنری گروه‌های سنی 7 و 8 سال (نوخوان)، 9 تا 11 سال (نونهال)، 12 تا 14 سال (نونگاه) و 15 تا 17 سال (نوجوان) می‌توانند شرکت کنند.

بخش ادبی نیز با گروه سنی 9 تا 11 سال (نونهال)، 12 تا 14 سال (نونگاه) و 15 تا 17 سال (نوجوان) برگزار می‌شود.

نشانی دبیرخانه بخش فرهنگی جهت ارسال آثار فرهنگی: استان کرمان - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تلفن تماس دبیرخانه: 33243546-034 و 7- 3220426 – 034، داخلی 122

قصه‌­گویی، ویدئو پادکست از طریق آدرس https://kerman.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری شود.

نشانی دبیرخانه بخش هنری جهت ارسال آثار هنری: نقاشی: استان آذربایجان شرقی - تبریز خیابان آزادی - چهار راه لاله خیابان لاله - بلوار فروردین - پشت کتابخانه مرکزی - دبیرخانه­‌ی سوگواره «بچه­‌های اربعین» - کد پستی: 5178785695 - تلفن­های تماس: 1-34433250-041.

آثار عکاسی از طریق آدرس https://asharghi.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری شود.

نشانی دبیرخانه بخش ادبی جهت ارسال آثار ادبی: استان ایلام - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. تلفن تماس دبیرخانه: 73 -08433368270 داخلی 130.

آثار شعر، داستان کوتاه و سفرنامه از طریق آدرس https://ilam.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره تا 22 مهر فرصت دارند آثار خود را به نشانی‌های اعلام شده ارسال کنند.


فراخوان سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی «بچه‌های اربعین» ویژه کودکان و نوجوانان سراسر کشور

logo-samandehi