پیرایش ۱۰۰ هزار مترمربع از دیوارنگاری‌های نامطلوب شهری

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، اردشیر می‌رمنگره، مدیر هنری بخش دیوار نگاری ستاد استقبال از بهار با اعلام این مطلب، تصریح کرد: این طرح‌ها و دیوارنگاری‌ها با حداقل عناصر و کیفیت‌های دیداری با هدف آرام سازی فضای شهری اجرا می‌شوند.

وی افزود: طرح‌های منتخب از مخاطب پذیری بالایی برخوردار بوده و رویکردی نوآورانه و خلاق در زمینه ایده‌پردازی با توجه به فرهنگ ایرانی- اسلامی دارند. اجرای طرح‌های منتخب بر دیوارهای شهر از نیمه نخست اسفندماه آغاز می‌شود.

اردشیر میرمنگره گفت: پس از اعلام فراخوان طرح دیوارنگاری برای پیشواز از بهار، ۱۲۵۶ اثر به دبیرخانه این بخش ارسال شد که از میان آن‌ها بیش از ۶۰ اثر از در داوری نخست و براساس نیازسنجی فضاهای شهری انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه در طرح پیشواز از بهار ۹۴ بر ویرایش تاکید شده است؛ درباره داوری آثار اظهار داشت: هیات داوران مرحله نخست از میان هنرمندانی با سابقه و مجرب در حوزه هنرهای تجسمی انتخاب شدند و در مرحله بعد گروه مشاوران و ناظران اصلاح و طرح‌ها برای گسترش در فضای شهری هستند که سابقه و تجربه مناسب در اجرای آثار را دارند.

مدیر هنری بخش دیوارنگاری طرح پیشواز از بهار با اعلام اینکه پراکندگی آثار در همه مناطق شهری است تصریح کرد: امسال میدان ۹ دی و محورهای متصل به آن به عنوان یکی از نقاط تاکیدی است زیرا که این میدان در چهار منطقه شهرداری واقعی شده است.

logo-samandehi