الزام‌های آموزش خلاق عکاسی دانشگاهی تشریح شد

نشست تخصصی «پرورش خلاقیت در آموزش عکاسی» با سخنرانی محمد خدادادی مترجم‌زاده، دانشیار دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، برگزار شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از به گزارش روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، در این نشست تخصصی که به‌صورت حضوری و برخط، روز چهارشنبه 3 آبان برگزار شد، محمدخدادادی براساس نمونه مطالعاتی که در سال‌های 1396 تا 1400 به انجام رسانده بود، به ارائه مقاله خود با عنوان «دو شهر- برقراری ارتباط فرهنگی توسط رسانه عکاسی» پرداخت. وی ابتدا توضیح داد که دو گروه عکاسی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر و گروه عکاسی دانشکده طراحی دانشگاه علوم کاربردی و هنرهای دورتموند را به عنوان نمونه برگزیده و به صورت میدانی مورد مطالعه قرار داده است.

وی در این نشست «الزام‌های آموزش خلاق عکاسی دانشگاهی» را در پنج محور «پرورش ایده متناسب با اهداف و ضرورت‌ها و موقعیت زمانی- مکانی»، «ویژگی‌های آموزشی و امکانات (ابزار و تجهیزات)»، «برنامه درسی و تمرین متناسب با ضرورت‌ها»، «برون‌داد: آثار دانشجو، نمایشگاه‌های دوره‌ای، پایان‌نامه، کتاب، مقاله، تولیدات چند‌رسانه‌ای» و «بازبینی و سنجش برون‌داد و میزان اثربخشی اجزای فرایند (ایده و هدف و ابزار و تمرین و ...)، تداوم یا تجدیدنظر در ارکان فرایند آموزش» به صورت مبسوط توضیح داد.

logo-samandehi