نمایان شدن نقاشی دیواری با کمک طوفان

نقاشی دیواری "برج نهنگ" که برج Detroit’s Broderick را تزئین می کند، تقریباً دو سال است که توسط یک تبلیغ پوشش داده شده است. با این حال، در طوفان رعد و برق اخیر، تبلیغات بالای این نقاشی دیواری به شدت آسیب دید و راه را برای درخشش مجدد نقاشی با موضوع اقیانوس در زیر آن باز کرد.


به گزارش گالری آنلاین، طبیعت می تواند یک هنرمند باشد و دنیای ما را با رنگ ها و اشکال گسترده پر کند. نه تنها این، بلکه به نظر می رسد که می تواند حامی خلاق هنر نیز باشد.

این قطعه در مقیاس بزرگ توسط هنرمند متولد میشیگان رابرت ویلند در سال 1997 ساخته شد. این نقاشی دیواری که در نمای پشتی برج Broderick در مرکز شهر Detroit نقاشی شده است، 20 طبقه از ساختمان 34 طبقه را پوشش می دهد و گروهی از نهنگ ها را در حال شنا در اقیانوس به تصویر می کشد. موقعیت عالی این ساختمان در شهر، مجاورت آن با پارک Comerica، خانه تیم بیسبال Detroit Tigers، به هواداران این امکان را می داد تا از روی جایگاه های استادیوم به نقاشی خیره شوند.

با این حال، جایگاه پرطرفدار آن نیز با مطلوبیت بازاریابی قابل توجهی همراه بود، و بنابراین این نقاشی دیواری از سال 2006 با تبلیغات روشن و خاموش پوشانده شد. آخرین تصاحب در نوامبر 2021 آغاز شد، زمانی که تبلیغات شرکت Rocket شامل تصاویری از هنرمند Phillip Simpson روی آن قرار گرفت. در حالی که این تصویر حاوی پیام "Detroit is Home" و همچنین آنکه این اثر کار یک خالق محلی بود، جامعه با پنهان شدن "Whale Tower" احساس راحتی نمی کرد. سپس، در اواخر ماه اوت، یک حمله آب و هوای بد در منطقه Detroit رخ داد. در طول طوفان، آگهی Rocket Companies نصف شد. چند روز بعد، بقایای تبلیغات وینیل حذف شد و بنابراین قطعه Wyland جایگاه خود را در افق Detroit باز کرد.

رئیس بنیاد ویلند Steve Creech به روزنامه Detroit Free Press گفت: این طعنه آمیز است. پس از سال‌ها مشاجره، آگهی‌های نوشابه‌های گازدار، آگهی‌های خودرو، درخواست تجدیدنظر به دادگاه عالی ایالتی، و راکت بودن وام مسکن که به‌طور کامل هرگونه ارتباط با ما را برای یافتن ساختمان دیگری برای آگهی‌شان به‌جای پوشاندن یک اثر هنری عمومی قدیمی بی‌توجهی کرد، بالاخره مادر طبیعت وارد عمل شد و گفت: "اجازه دهید من این کار را انجام دهم." هنوز مشخص نیست که آیا آگهی جایگزین خواهد شد یا خیر، اما Creech از رهبران می خواهد که از این به فرصت برای تأمل بیشتر استفاده کنند.


logo-samandehi