مسجد شیخ لطف‌الله میزبان هنرمندان سوگواره رضوی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از میزبانی هنرمندان خوشنویس شرکت‌کننده در جشنواره سوگواره جلوه‌های رضوی در مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله اصفهان خبر داد.


به‌گزارش گالری آنلاین به نقل از میراث‌آریا، حمیدرضا محققیان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به همکاری‌های این اداره‌کل با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سوگواره جلوه‌های رضوی در هنر ثلث نگاری در مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این همایش در طی ۴ روز و با بررسی آثار هنرمندان خوشنویس مدفون در مجموعه فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان و همچنین نشست هنرمندان و صاحبان اندیشه در خصوص نقش هنر در زنده نگاه‌داشتن یاد امام هشتم شیعیان(ع) برگزار می‌شود.

او افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این گردهمایی فرهنگی، حضور هنرمندان خوشنویس در قالب خوشنویسی در هنر خط ثلث در مسجد شیخ لطف‌الله و نگارش فرازهایی از حدیث سلسله الذهب است که به مناسبت شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان در این مکان تاریخی و مذهبی به میزبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان برگزار می‌شود.

logo-samandehi