ممنوعیت عکاسی با گرونیکا پیکاسو لغو شد

تا به امروز، بازدیدکنندگان Guernica پیکاسو (1937) در Reina Sofia در مادرید امکان گرفتن عکس و حتی سلفی با این اثر را نداشته اند.


به گزارش گالری آنلاین، یکی از اولین اقدامات مدیر جدید موزه، Manuel Segade، لغو این ممنوعیت بود که مدت ها قبل از رواج سلفی ها و از زمان نصب نقاشی در سال 1992 وجود داشت. این تغییر به صورت محتاطانه معرفی شد و از اول سپتامبر به اجرا درآمد. برای محافظت از نقاشی ها در برابر آسیب های احتمالی عکاسی با فلاش همچنان ممنوع است.

این اثر پیکاسو جنایات متعدد جنگ داخلی اسپانیا را تداعی می کند و یکی از مشهورترین نقاشی های تمام دوران است. جای تعجب نیست که برای دیدن این اثر محدودیت ظرفیت 70 نفر برای گالری اعمال می شد.

یکی از سخنگویان به تایمز گفت: فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا یک سلفی گرفته شود و بنابراین سرعت بازدید عموم بیشتر می‌شود.

مدت کوتاهی پس از اینکه Segade به عنوان مدیر جدید Reina Sofia در ماه ژوئن معرفی شد، به Artnet News گفت که هنر معاصر را راهی برای ایجاد تحول اجتماعی می‌داند و علاقه‌مند به تشویق جامعه به برقراری ارتباط با موزه است. به نظر می رسد که سیاست جدید او در مورد عکس گرفتن از پیکاسو با این اخلاق مطابقت دارد. Segade به Artnet News گفت که قصد دارد به دسترسی صد در صد عکاسی دست یابد، به ویژه برای مخاطبان جوانی که با یک صفحه نمایش زندگی می کنند.

logo-samandehi