اتاق نشیمن مخفی میکل آنژ در فلورانس برای اولین بار به روی عموم باز شد

پس از گذشت نزدیک به پنج دهه از کشف اولیه، اتاقی که گمان می‌رود در سال 1530 به عنوان پناهگاه میکل آنژ در برابر دشمنان سیاسی بوده، اکنون برای عموم باز شده است.


به گزارش گالری آنلاین، فضایی به طول 10 متر، عرض 3 متر و ارتفاع 2/50 متر، تبدیل به بوم نقاشی برای هنرمندی شد که ده ها طرح را بر روی دیوارها ترسیم کرد. برای اولین بار، این فضای منحصر به فرد از 15 نوامبر 2023 تا 30 مارس 2024 در دسترس عموم خواهد بود و می توان از طریق New Sacristy در موزه Medici Chapels در فلورانس، ایتالیا به آن دسترسی داشت.

در نوامبر 1975، پائولو دال پوگتو، مدیر وقت موزه کلیساهای مدیچی، مرمتگر سابینو جیووانونی را برای انجام آزمایش‌ در یک گذرگاه باریک در زیر اپیدس نیو ساکریستی دعوت کرد. این بخشی از یک بازرسی اولیه برای یافتن یک منطقه مناسب برای ایجاد یک خروجی جدید موزه بود که به جای یافتن یک گذرگاه جدید، اتاق جدید کشف شد.

این اتاقک کوچک تا سال 1955 به عنوان فضای ذخیره زغال سنگ عمل می کرد. پس از آن، بدون استفاده، مهر و موم شده و برای چندین دهه در زیر دری که در زیر مجموعه ای از کمد لباس، مبلمان و اثاثیه پنهان شده بود، به فراموشی سپرده شد. طی آزمایش‌های دیوار، مرمت‌کننده در زیر لایه‌های گچ، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها را کشف کرد که چهره‌های مختلف را نشان می‌دادند. این ها با چوب های زغالی و سانگوین که اغلب در اندازه های مختلف روی هم قرار می گیرند، ردیابی می شدند. بیشتر این نقاشی ها توسط پوگتو به میکل آنژ نسبت داده شده است.


logo-samandehi