خرید تازه موزه لوور

تابلوی رنسانس آویزان بالای اجاق گاز

این اثر که نشانه ظهور نقاشی در ایتالیای قبل از رنسانس است، به عنوان "گنجینه ملی" فرانسه اعلام شد.

Cimabue, The Mocking of Christ


به گزارش گالری آنلاین، یک تابلوی نقاشی فوق‌العاده کمیاب که توسط استاد ایتالیایی قرون وسطایی Cimabue خلق شده بود، پس از کشف آن در آشپزخانه یک زن مسن فرانسوی در بالای اجاق گاز، خبرساز شد. این گنج که توسط یک خانه حراجی در شمال پاریس در اکتبر عرضه شد، یک رقابت را برانگیخت و از پیش‌بینی‌هایش برای فروش به قیمت 24.2 میلیون یورو (26.8 میلیون دلار) فراتر رفت.

به گفته روزنامه هنر، این اثر توسط یک خریدار خارجی خریده شده بود و مدت کوتاهی پس از آن، وزارت فرهنگ فرانسه، تمسخر مسیح (حدود 1280) را به عنوان «گنجینه ملی» اعلام کرد و ممنوعیت صادراتی را به اجرا گذاشت که آن را به مدت 30 ماه از خروج از کشور منع کرد. این امر زمان کافی را برای موزه لوور پاریس ایجاد کرد تا 24 میلیون یورو لازم برای مطابقت با پیشنهاد برتر و به دست آوردن اثر را جمع آوری کند.

در بیانیه ای که این خبر را اعلام کرد، مدیر موزه لوور، Laurence des Cars، گفت که این اثر "یک نقطه عطف مهم در تاریخ هنر است که نشان دهنده گذار شگفت انگیز از نماد به نقاشی است." او تأیید کرد که به زودی در کنار Maestà، یک تابلوی تمپر بزرگ‌تر از Cimabue که همچنین مربوط به حدود سال 1280 است و در حال حاضر در حال بازسازی است، آویزان خواهد شد. این قطعه از سال 1813 در مجموعه موزه قرار دارد و در دوران ناپلئون از ایتالیا آورده شده است.

Victor Hugo, Marine Terrace (1855). Photo: Hervé Lewandowski, Louvre Museum

logo-samandehi